| کد خبر: 134702 |

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن در پاسخ به سوال خبرنگار تین‌نیوز:

◄ شناسایی 50 مرکز تولید بار برای اتصال به خطوط ریلی

معاون فنی و زیربنایی راه آهن اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با ایجاد خطوط فرعی، مراکز تولید بار مانند معادن و کارخانه‌ها به شبکه سراسری وصل شده و سهم راه‌آهن در جابجایی کالا افزایش یابد. 50 نقطه مراکز تولید بار در این باره شناسایی شده و در 11 نقطه کار عملیاتی خود را آغاز کرده‌ایم.

تین نیوز

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با ایجاد خطوط فرعی، مراکز تولید بار مانند معادن و کارخانه‌ها به شبکه سراسری وصل شده و سهم راه‌آهن در جابجایی کالا افزایش یابد. 50 نقطه مراکز تولید بار در این باره شناسایی شده و در 11 نقطه کار عملیاتی خود را آغاز کرده‌ایم.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مازیار یزدانی، معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن در پاسخ به سوال خبرنگار تین‌نیوز مبنی بر جزئیات استفاده از روش‌های نوین در بازسازی محور جنوب با اشاره به اینکه بهره‌وری در بازسازی خطوط محور جنوب را به دو برابر رساندیم اظهار داشت: هنگامی که برای بازسازی اقدام می‌کنیم، این اقدامات در مسدودی‌های محدودی انجام می شود و بخش اعظمی از این زمان صرف تجهیز کارگاه و اعزام ماشین‌آلات به نقطه اجرایی می‌شد. کاری که انجام دادیم این بود که مسیر مسدودی‌ها را بیشتر کرده و مشاهده کردیم که بهره‌وری آن حدودا دوبرابر شده است.

 

یزدانی در ادامه اظهار داشت: اقدام دیگری که انجام دادیم این بود که برای ماشین‌آلات خود یک ماشین‌آلات پشتیبان قرار دادیم که اگر به هر نحوی یکی از ماشین‌الات خراب شود از آنجایی که یک خط را مسدود کرده‌ایم و سیری در آن رخ نمی‌دهد و بایستی کل پروژه برای خراب شدن یکی از ماشین‌آلات متوقف شود؛ بتوانیم با آماده بودن ماشین‌آلات پشتیبان دوره مسدود بودن خط را کاهش دهیم. به همین جهت برای تمام تجهیزات خود یک ماشین‌آلات پشتیبان در نظر گرفتیم که خیال‌مان راحت باشد پروژه به هیچ عنوان دچار اختلالی نخواهد شد.

 

شناسایی 50 مرکز تولید بار برای اتصال به خطوط ریلی

یزدانی در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار تین‌نیوز مبنی بر اینکه در خصوص اتصال خطوط ریلی به مراکز بار آیا در این برنامه اولویت با اتصال خطوط به بنادر خشک وجود دارد یا نه خاطرنشان کرد: بدون شک اولویت ما با بنادر خشک خواهد بود. راه‌آهن همین الان در بندر خشک آپرین با یک سرمایه گذار وارد انعقاد قرارداد شده و برای همه بنادری که پیش‌بینی می‌کردیم ظرفیت تبدیل به بندر خشک را دارند این اقدام صورت گرفته است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر بنادر خشک پیش‌بینی‌هایی نیز در خصوص مراکز تولید بار انجام شده است. در تلاش هستیم تا با ایجاد خطوط فرعی، مراکز تولید بار مانند معادن و کارخانه‌ها به شبکه سراسری وصل شده و سهم راه‌آهن در جابجایی کالا افزایش یابد. 50 نقطه مراکز تولید بار در این باره شناسایی شده و در 11 نقطه کار عملیاتی خود را آغاز کرده‌ایم، اما در هر 50 نقطه، امسال عملیات اجرایی آغاز می‌شود. با تاکیدی که مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه در خصوص حمل‌ونقل ریلی باری داشته‌اند امیدوارم بتوانیم به توصیه ایشان مبنی بر اینکه باید بار بر روی ریل آورده شود عمل کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.