◄ ضرورت جدی گرفتن تولیدات صادرات محور
یک کارشناس حوزه حملونقل خواستار جدی گرفتن بحث تولیدات صادرات محور ( EOP ) شد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، سعید قصابیان این مفهوم را در برابر تولید جایگزین واردات دانست و گفت: سالهاست که ماشینی را که مطابق تکنولوژی منسوخ شده 20 سال پیش طراحی و 10 سال از بهرهبرداریش میگذرد، دمونتاژ کرده، نمایشگاه میگذاریم و تولیدکنندگان قطعات را تولید میکنند و میبندیم روی خودرو و بعد از ده سال کلنجار رفتن شعار میدهیم و روبان قیچی و ادعا میکنیم از خروج فلان مقدار ارز از مملکت جلوگیری شد!
وی افزود: محصول چنین فعالیتی پراید میشود که مشکل کیفی دارد و با هیچ رقیبی در بازار جهانی نمیتواند رقابت کند و بیخ ریش صاحبش مانده است.
این کارشناس تاکید کرد: این در حالی است که هنوز هم برخی اعتقاد دارند این رویه را باید در مورد موتور دیزل لکوموتیو هم تکرار کرد.
قصابیان خاطرنشان کرد: نتیجه این تفکر را میتوان در " دسا" دید. در این دیدگاه به کپیسازی قطعات موتور میگویند «دستیابی به دانش فنی» تولید موتور.
این کارشناس با تاکید بر اینکه ما در کشور صنعتگران و قطعه سازان بسیار خوبی داریم، گفت: بهجای اینکه خلاقیت و زبدگی آنها را در قراردادهای قطعهسازی با ایران خودرو به هدر دهیم باید به آنها اجازه وارد شدن به بازار جهانی و همکاری مستقیم با خودروسازان به روز بینالمللی داده شود.
قصابیان افزود: دولت باید به صنعتگران برای اتصال به چرخه تولید بینالمللی کمک نرمافزاری کند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.