| کد خبر: 130882 |

◄ ضرورت جدی گرفتن تولیدات صادرات محور

تین نیوز

یک کارشناس حوزه حمل‌ونقل خواستار جدی گرفتن بحث تولیدات صادرات محور (  EOP ) شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سعید قصابیان این مفهوم را در برابر تولید جایگزین واردات دانست و گفت: سال‌هاست که ماشینی را که مطابق تکنولوژی منسوخ شده 20 سال پیش طراحی و 10 سال از بهره‌برداریش می‌گذرد، دمونتاژ کرده، نمایشگاه می‌گذاریم و تولیدکنندگان قطعات را تولید می‌کنند و می‌بندیم روی خودرو و بعد از ده سال کلنجار رفتن شعار می‌دهیم و روبان قیچی و ادعا می‌کنیم از خروج فلان مقدار ارز از مملکت جلوگیری شد!

 

وی افزود: محصول چنین فعالیتی پراید می‌شود که مشکل کیفی دارد و با هیچ رقیبی در بازار جهانی نمی‌تواند رقابت کند و بیخ ریش صاحبش مانده است.

 

این کارشناس تاکید کرد: این در حالی است که هنوز هم برخی اعتقاد دارند این رویه را باید در مورد موتور دیزل لکوموتیو هم تکرار کرد.

 

قصابیان خاطرنشان کرد: نتیجه این تفکر را می‌توان در " دسا" دید. در این دیدگاه به کپی‌سازی قطعات موتور می‌گویند «دستیابی به دانش فنی» تولید موتور.

 

این کارشناس با تاکید بر این‌‌که ما در کشور صنعتگران و قطعه سازان بسیار خوبی داریم، گفت: به‌جای این‌که خلاقیت و زبدگی آنها را در قراردادهای قطعه‌سازی با ایران خودرو به هدر دهیم باید به آنها اجازه وارد شدن به بازار جهانی و همکاری مستقیم با خودروسازان به روز بین‌المللی داده شود.

 

قصابیان افزود: دولت باید به صنعت‌گران  برای اتصال به چرخه تولید بین‌المللی کمک نرم‌افزاری کند.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.