| کد خبر: 129455 |

توسعه ظرفیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی و تیرپارک ها درراستای حقوق شهروندی مسافران جاده‌ای

تین نیوز

طی مراسمی با حضور معاون وزیر ، نماینده مردم ساوه – زرندیه و جمعی از مدیران و مسوولان استان مرکزی، مجتمع خدماتی – رفاهی بین‌راهی و تیرپارک خورشید در محور ساوه – بویین‌زهرا موردبهره برداری قرارگرفت  .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهندس داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان طی سخنانی در این مراسم با تاکید برروند توسعه احداث وساخت مجتمع های خدماتی-رفاهی همچنین تیرپارکها درراستای آسایش وآرامش خاطرمسافران جاده‌ای وحقوق شهروندی اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی، ساخت تیرپارک‌ها برای توقف کامیون‌های ترانزیتی و محل استراحت مناسبی برای رانندگان این بخش است که جای قدردانی ازبخش خصوصی وسرمایه گذاران دراین جهت دارد .

 

وی با اشاره به ممنوعیت ارگان‌ها و سازمان‌ها برای صدور پروانه ساخت و ساز در فاصله100 متری پس از حریم قانونی راه‌ها افزود: طبق دستور معاونت حقوقی ریاست جمهوری هیچ سازمانی به جز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حق صدور مجوز در محدوده قانونی تعیین شده را ندارد و در صورتی که پتانسیلی وجود داشته باشد، وفق مقررات وضوابط ایمنی راه‌ها موردبررسی قرارمی گیرد .

 

کشاورزیان یادآور شد: صدور مجوز در حریم راه‌ها از سوی سازمان‌های مختلف می‌تواند باعث کاهش ایمنی در جاده‌ها و بروز سوانح جاده‌ای و تصادفات گردد.

 

براساس این گزارش غلامعباس بهرامی‌نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به آمار ترافیک عبوری در محورهای استان، بیان کرد:میانگین ترافیک عبوری راه‌های استان 5 هزار و 300 وسیله‌نقلیه است که بیش از 50 درصد آن منجر به ترافیک سنگین در محورها می‌شود.

 

وی با تأکید بر ضرورت افزایش مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بین راهی برای ارایه خدمات مورد نیاز مسافران و رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: طی سال‌های اخیر، تعداد موافقت‌نامه‌های اصولی برای تأسیس این مجتمع‌ها افزایش یافته است.

 

بهرامی‌نیا افزود: فاز اول این مجتمع با سرمایه 45 میلیارد ریال شامل جایگاه سوخت دومنظوره، تیرپارک، نمازخانه و رستوران طی مدت 3 سال انجام و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

 

اضافه می نماید معاون برنامه ریزی ، مدیرکل دفترفنی وامورپیمانهای سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای دراین سفرمعاون وزیرراه وشهرسازی را همراهی می کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.