| کد خبر: 11026 |

◄ بهره برداری از بخش شمالی خط ۲ مترو مشهد در سال ۹۴

تین نیوز | عملیات حفاری مسیر شمالی خط 2 مترو مشهد به وسیله ماشین مکانیزه حفاری (TBM) در محل اجرای پروژه به اتمام رسید. انتظار می‌رود این پروژه در اواسط سال 1394 با ظرفیت جابجایی بیش از 30 هزار مسافر در ساعت بهره برداری شود.

به گزارش تین نیوز از سایت قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، پنج شنبه، 22خرداد 1393 در مراسمی که با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و مسئولین عالی رتبه این استان برگزار شد، عملیات حفاری مسیر شمالی خط 2 مترو مشهد به وسیله ماشین مکانیزه حفاری(TBM) در محل اجرای پروژه به اتمام رسید.

در این مراسم، صولت مرتضوی، شهردار مشهد ضمن تقدیر از دست اندر کاران این پروژه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) را نگینی بر انگشتر سازندگی کشور توصیف کرد و با اشاره به این که گروهی اتمام مسیر شمالی خط 2 قطار شهری مشهد تا نیمه شعبان را شعار می‌پنداشتند، تصریح کرد: همراهی این شعار با شعور و مدیریت جهادی به همراه صرف فعل "ما می‌توانیم" از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) باعث تحقق این مهم شد.

وی  همچنین اشاره کرد: از آنجا که این پروژه در سطح ملی قرار دارد و باید به زائران محترم و شهروندان مشهدی خدمت رسانی کند، سه هفته زودتر از زمان تعیین شده به پایان رسید.

سپس سردار عبداللهی، فرمانده محترم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به عنوان پیمانکار این پروژه گفت: قرب در دوران دفاع مقدس، مرکز کنترل و عملیات در جنوب و غرب کشور بوده و اکنون در گرایش های گوناگون عمرانی ارائه خدمت می‌کند. وی افزود: امروز توانستیم با یاری خدا، کمک شهرداری و شورای شهر شهرستان مشهد مقدس حفاری تونل مسیر شمالی خط 2 قطار شهری را با موفقیت به اتمام برسانیم.

استاندار خراسان رضوی نیز اظهار داشت: توسعه حمل و نقل پاک و اجرای پروژه ­های قطار شهری از جمله راهکارهایی است که با جدیت دنبال می شود.

لازم به ذکر است تونل با دستگاه مکانیزه حفاری به صورت 2خطه و به طول تقریبی 15 کیلومتر و قطر 4/8 متر بوده که احداث 13 ایستگاه در آن پیش ­بینی شده است.


انتظار می‌رود این پروژه در اواسط سال 1394 با ظرفیت جابجایی بیش از 30 هزار مسافر در ساعت بهره برداری شود.

از مهم ترین رکوردهایی که قرارگاه در این پروژه به ثبت رسانده است می ­توان به رکورد حفاری روزانه به طول123/33 متر و تولید ماهانه 2925 سگمنت اشاره نمود که در این زمینه کاهش قابل توجهی در هزینه‌ها داشته است.

تعهد، تخصص، روحیه جهادی و پشتکار متخصصین قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء(ص) موجب انعقاد قرارداد خط سوم این پروژه با شهرداری مشهد مقدس شده است.

شایان ذکر است  پروژه مذکور به طول 27 کیلومتر، شمال غرب مشهد را به جنوب شرق متصل می کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.