| کد خبر: 218855 |

سرمایه‌گذاری ۱۶۱ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی در بنادر

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح جزئیات میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور، گفت: ۱۶۱ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در بنادر کشور سرمایه‌گذاری انجام شده است.

تین نیوز

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح جزئیات میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور، گفت: ۱۶۱ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در بنادر کشور سرمایه‌گذاری انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری اظهار داشت: عمده سرمایه‌گذاری صورت گرفته بخش خصوصی در بنادر کشور در حوزه احداث سیلوی غلات، مخازن روغن خوراکی و مجتمع های صنعتی بوده است.

 وی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور به صورت سرمایه گذاری تجمیعی معادل ۱۶۱ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال بوده است،  تصریح کرد: در سال گذشته میزان جذب سرمایه گذاری در بنادر بالغ بر ۵۵ هزار و ۶۹۴ میلیارد ریال بود.

 معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با هدفگذاری این سازمان در حوزه جذب سرمایه بخش خصوصی در سال ۹۹، عنوان کرد: طبق برنامه اهداف سرمایه گذاری در سال۹۹ پیش بینی جذب سرمایه گذاری ۱۸ هزار میلیارد ریالی در بنادر کشور در دستور کار قرارگرفته است که از این میزان تاکنون نزدیک به سه هزار میلیارد ریال آن تحقق یافته است.

کوهساری درباره نوع نگاه سازمان بنادر به حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران اقتصادی در بنادر کشور، خاطرنشان کرد  به منظور بهبود فضای کسب و کار در مناطق بندری برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی تا به حال سازمان بنادر و دریانوردی عملکرد قابل قبولی داشته است، به طوری که میزان سرمایه گذاری تا امروز در بنادر حدودا به میزان یکصد و شصت هزار میلیارد ریال در قالب واگذاری ۳۲۲ طرح سرمایه گذاری بوده که این امر باعث افزایش قابل توجه ترافیک، افزایش قابل ملاحظه درآمدهای سازمان از محل تعرفه های دریایی، گسترش شرایط مطلوب تر اقتصادی در بخش اقتصاد خرد برای شهرهای بندری و حمل و نقل کشور می شود و در بخش اقتصاد کلان نیز افزایش تولید ناخالص ملی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در ابعاد دیگری به منظور بهبود فضای کسب و کار در مناطق بندری ایفای نقش کرده است، گفت: بهبود کارایی و اثر بخشی مدیریت بخش عمومی از طریق دستورالعمل ها و مطالعات انجام شده، بهبود طرح و مجموعه سیستم مالیاتی خصوصا در مناطق آزاد و وی‌ژه تجاری، توسعه گسترده تر طرح های تسهیلات بانکی ارزان قیمت به بخش خصوصی بخشی از این اقدامات است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانودری افزود: گشایش بیشتر در تجارت و سرمایه‌گذاری بین‌المللی، بهبود زیر ساخت‌های منطقه، حصول اطمینان از مدیریت کارا و پایدار آب و منابع انرژی، ارتقا عملکرد سیستم آموزشی و افزایش انعطاف پذیری از طریق مشارکت بخش خصوصی را می توان از دیگر اقدامات صورت گرفته به منظور بهبود فضای کسب و کار در مناطق بندری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.