بازدید سایت : ۵۹۸۶۸
| کد خبر ۳۰۰۹۸۴
کپی شد

دلیل ممنوعیت باتری های قابل حمل در پروازهای چین

در پی چندین سانحه هوایی، شرکت های هواپیمایی و دولت ها محدودیت هایی تازه بر این دستگاه ها اعمال کرده اند؛ با این حال، تصمیم چین در این زمینه برخی مسافران را غافلگیر کرده است.

دلیل ممنوعیت باتری های قابل حمل در پروازهای چین
تین نیوز |

مسافران در چین، در روزهای اخیر، وقتی به فرودگاه ها رسیدند و به آنها اعلام شد که نمی توانند برخی از باتری های قابل حمل را با خود به داخل پرواز ببرند، غافلگیر شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سازمان تنظیم مقررات هوانوردی چین، ممنوعیت اضطراری حمل برخی از باتری های قابل حمل را در پروازها اعمال کرده است. این ممنوعیت که از روز شنبه و تنها پس از دو روز اطلاع رسانی به اجرا درآمد، در حالی اعمال شد که این سازمان نسبت به خطرات فزاینده این باتری ها برای صنعت هوانوردی هشدار داد؛ باتری هایی که به تازگی، میلیون ها عدد از آنها فراخوانده شده اند.

شرکت های هواپیمایی و دولت های سراسر جهان، امسال، مقررات استفاده از باتری های قابل حمل در پروازها را سخت گیرانه تر کرده اند. اما در حالی که سایر شرکت های هواپیمایی تا حد زیادی دستورالعمل هایی در مورد استفاده و نگهداری باتری های قابل حمل در پرواز صادر کرده اند، دستور چین، مسافران را به طور کلی، از بردن برخی از باتری ها به داخل هواپیما منع می کند.

این تغییر باعث سردرگمی و آشفتگی در میان مسافران شده است و برخی شکایت دارند که مجبور شده اند باتری های قابل حمل خود را که به طور فزاینده ای در زندگی مدرن رایج شده اند، هنگام سفر دور بیندازند.

در اطلاعیه این ممنوعیت که پنجشنبه گذشته توسط اداره هواپیمایی کشوری چین صادر شد، آمده بود: باتری های قابل حملی که به وضوح دارای گواهینامه ایمنی چین نیستند، در پروازها مجاز نخواهند بود. باتری هایی که فراخوان شده بودند، نیز ممنوع بودند.

سازمان هواپیمایی چین با اشاره به فراخوان های اخیر این دستگاه ها توسط تولیدکنندگان و موارد آتش گرفتن باتری های قابل حمل در هواپیماها، اعلام کرد که این باتری ها، خطر ایمنی ایجاد می کنند. این سازمان اعلام کرد که نهاد ناظر بر بازار چین همچنین گواهینامه های تعدادی از تولیدکنندگان باتری و سلول های باتری قابل حمل را به حالت تعلیق درآورده یا لغو کرده است.

در این اطلاعیه آمده بود: این عوامل نشان می دهد که باتری های قابل حملی که توسط مسافران حمل می شوند، حاوی خطرات پنهان ایمنی و کیفی هستند و خطراتی که آنها برای عملکرد ایمن هواپیمایی کشوری ایجاد می کنند، همچنان رو به افزایش است.

دو شرکت بزرگ باتری چینی، در هفته های گذشته، با اشاره به مشکلات مربوط به سلول های باتری لیتیوم-یونی ساخته شده توسط تامین کنندگان، برای میلیون ها دستگاه پاوربانک در چین و آمریکا فراخوان داده بودند.

شرکت «انکر» (Anker) که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان باتری در جهان است، در ژوئن، برای بیش از یک میلیون پاوربانک فروخته شده در آمریکا فراخوان داد و اعلام کرد باتری لیتیوم-یونی آن می تواند خطر آتش سوزی ایجاد کند.

این شرکت در اواخر همان ماه، برای هفت مدل در چین فراخوان داد که در مجموع حدود ۷۰۰ هزار باتری می شد. سپس، این شرکت، یک فراخوان داوطلبانه جهانی برای پنج مدل دیگر صادر و اعلام کرد یک مشکل بالقوه در سلول های باتری لیتیوم-یونی ارائه شده توسط یک فروشنده که نامی از آن نبرد را شناسایی کرده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، حتی قبل از فراخوان ها، چندین شرکت هواپیمایی در آسیا پس از آتش سوزی که یک هواپیمای «ایر بوسان» را در باند فرودگاه کره جنوبی در ژانویه نابود کرد، قوانین را در مورد باتری های قابل حمل تغییر داده بودند. هیچ ارتباط قطعی بین باتری های قابل حمل و آن آتش سوزی وجود ندارد و تحقیقات در حال انجام است.

باتری قابل حمل

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.