| کد خبر: 197356 |

یک کارشناس مطرح کرد:

◄ چند سوال کلیدی در جریان ساخت هواپیمای 72 نفره در کشور

آیا این پروژه بیزنس پلان دارد و معلوم است در مجموع چقدر برای اجرای آن از طراحی و نمونه‌سازی و تست و خط تولید و ...هزینه می‌شود؟

تین نیوز

در حالی که چندی پیش دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از پیشرفت در بخش «طراحی» پروژه ساخت هواپیمای 72 نفره خبر داده بود یک کارشناس حمل و نقل در این مورد گفت: آیا این پروژه بیزنس‌پلن دارد؟

به گزارش تین نیوز، نیمه‌های مرداد بود که منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی در گفتگو با این شبکه خبری در مورد آخرین وضعیت ساخت هواپیمای 72 نفره، اعلام کرد: این هواپیما در مراحل طراحی، پیشرفت خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید:

او ادامه داد: کار بسیار خوبی که در حال انجام است همکاری سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با مجموعه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است که قرار شده از این کار حمایت کنند. بنابراین در آینده نزدیک شاهد سرعت بیشتری در پیشرفت این پروژه خواهیم بود.

منطقی در خصوص بودجه این پروژه نیز بیان کرد: بودجه این پروژه‌ از طریق معاونت علمی و فناوری و ایرلاین‌ها که پای کار آمده‌اند تامین خواهد شد.

این اظهارات در حالی مطرح شد که یک کارشناس حمل و نقل در بخش نظرات کاربران تین نیوز در واکنش به این خبر گفت: آیا این پروژه بیزنس پلان دارد و معلوم است در مجموع چقدر برای اجرای آن از طراحی و نمونه‌سازی و تست و خط تولید و ...هزینه می‌شود؟

وی در خصوص این بخش از اظهارات «منطقی» که گفت «بودجه این پروژه‌ از طریق معاونت علمی و فناوری و ایرلاین‌ها که پای کار آمده‌اند، تامین خواهد شد»، اظهار کرد: آیا این سرمایه‌گذاری به معاونت فناوری بر می‌گردد یا بلاعوض است؟

این کارشناس افزود: آیا معلوم است مشتری این هواپیما کیست و قیمت تمام شده و نرخ برگشت سرمایه‌گذاری آن چقدر است؟

این کاربر تین نیوز بیان کرد: پرسش دیگر این است که آیا هزینه‌های بهره‌برداری این محصول برآورد شده است؟

او گفت: همچنین هزینه چرخه عمر محصول برای مشتری (شرکت هواپیمایی) چقدر است؟ شرکت هواپیمایی که این هواپیما را می‌خرد باید بلیت را با چه قیمتی به مشتری بفروشد که ضرر نکند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    چین به آن وسعت و جمعیت و اقتصاد بزرگش و پتانسیل هایش به تازگی هواپیما ساختن را شروع کرده که چند دهه دیگر شاید هواپیماساز شود روسیه بعد دهه ها تلاش در بخش بدنه پیشرفت کرده در بخش موتور و اویونیک باز خیلی عقبه یعنی روسیه هم هواپیماساز نیست در دنیا فقط یک ایرباس هواپیماسازه که محصول نهایی یک قارس و بویینگ آمریکا ، خیلی شگفت انگیز و البته فوق العاده عجیبه که ما به دنبال ساخت هواپیما هستیم سال ها باید مولتی میلیاردی هزینه کنیم شاید مثل روسیه در بخش بدنه بتوانیم کارهایی بکنیم ولی از موتور هواپیمای مسافربری و اویونیک آن چند دهه عقبیم واقعا حیف از بودجه محدود مملکت که این چنین دور ریخته می شه این بودجه باید به بومی سازی صنایع ریلی و قطارهای پرسرعت داده می شد .