| کد خبر: 186475 |

◄ افزایش 35 درصدی حق بیمه؛ رانندگان توان پرداخت ندارند

افزایش نرخ ‌بیمه که معمولاً هر سال حدود حداکثر 20 درصد بود در سال 98 با افزایش 35 درصدی همراه بوده است.

تین نیوز

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور از افزایش 35 درصدی حق بیمه رانندگان در سال 98 خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، افزایش نرخ بیمه رانندگان با انتقاد آنان در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده و آن‌چنان که آنان گفته‌اند پرداخت این افزایش مبلغ که رانندگان قدیمی و با میزان بیشتری رانندگان جدیدالورود را شامل شده، در توان مالی آنان نیست چرا که درآمد آنان نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و در کنار آن هزینه‌های مرتبط نیز افزایش یافته است.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور در این باره به تین‌نیوز گفت: افزایش بی‌رویه نرخ ‌بیمه که معمولاً هر سال حدود حداکثر 20 درصد بود در سال 98 با افزاش 35درصدی همراه بوده و این در حالی است که بسیاری از رانندگان به‌خصوص رانندگان کم سابقه و تازه کار، ‌توان پرداخت چنین مبالغی را ندارند.

حمید حسین‌زاده در توضیح چگونگی افزایش نرخ بیمه رانندگان به خصوص رانندگان جدیدالورود اظهار کرد: با توجه به عدم پرداخت سهم  دولت از  بیمه رانندگان به سازمان تامین ‌اجتماعی طی چند سال گذشته و انباشته شدن این دیون طی یکی دو سال ‌اخیر، سازمان مذکور درنظر داشت یارانه بیمه کلیه ‌رانندگان برون‌شهری را حذف و تمام هزینه ‌بیمه را به‌طور کامل از راننده دریافت کند.

او افزود: قطع کامل یارانه بیمه رانندگان با توجه به شرایط ‌اجتماعی و اقتصادی و اعتراض تشکل‌های صنفی رانندگان مسافری و باری و پس از تعامل سازمان تامین اجتماعی با این تشکل‌ها، ‌برای مدتی مسکوت ماند اما این سازمان در نهایت اقدام به قطع یارانه بیمه رانندگان جدیدالورود از مرداد ماه ‌‌97 به بعد نمود.

به گزارش تین‌نیوز، این فعال صنفی خاطرنشان کرد: سازمان مذکور در آن زمان اعلام کرد اگر دولت در پرداخت بدهی‌های خود ‌همکاری کند، یارانه رانندگان جدید نیز برقرار خواهد شد و شرط ‌دیگری هم مبنی بر این که افراد غیر راننده‌ای که ‌در پوشش راننده از یارانه استفاده می‌کنند شناسایی و حذف شوند گذاشته شد تا بدین ترتیب‌ رانندگان جدید، جایگزین آنها شده و یارانه برای آنها در نظر گرفته ‌شود. ‌

وی در مورد نتیجه اجرای این 2  شرط به تین‌نیوز گفت: دولت در پرداخت بدهی خود به این سازمان همراهی و همکاری نکرد ‌و در مورد شرط دوم نیز دست انجمن‌های صنفی در شناسایی ‌و حذف افراد غیر راننده از نظر اختیارات کوتاه است. ‌

 دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور اظهار کرد: مشکل دیگری که برای برخی رانندگان جدید‌الورود ‌سال 97 پیش آمده این است که تامین اجتماعی تعدادی از ‌رانندگان جاده‌ای را در ماه‌های مرداد و شهریور با اختصاص ‌یارانه، بیمه کرد و این رانندگان کارت هوشمند گرفته ‌و مشغول کار شدند.

وی افزود: در ‌سال جدید یارانه این افراد قطع و اعلام شده ‌افراد مذکور در صورت تمایل به ادامه فعالیت رانندگی باید بیمه را به نرخ آزاد واریز نمایند و این بدان معناست که  نرخ بیمه آنها از 186 هزار ‌تومان به 508 هزار تومان افزایش یافته که موجب اعتراض و سردرگمی این رانندگان شده است چرا که ‌با این اوضاع کار، ‌توان پرداخت این حق بیمه را ندارند و حضور آنان در این حرفه بر اساس نرخ بیمه یارانه‌ای بوده است.

حسین‌زاده با بیان این‌که در سال گذشته از سوی دولت و  مجلس وعده‌های فراوانی در خصوص شمول سختی ‌کار رانندگان و افزایش حقوق  بازنشستگی آنها و... داده شد، تاکید کرد: نه تنها اقدامی در این موارد صورت نگرفته بلکه رانندگان با ‌مشکلات بیشتری مانند افزایش بی‌رویه نرخ ‌بیمه مواجه و در برخی موارد یک ‌راننده مجبور به پرداخت یک سوم از درآمد ماهانه خود به بیمه ‌شده و این درحالی است که بسیاری از آنان توان پرداخت چنین مبالغی را ندارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    بیمه هارو افزایش دادن ماشین من ازعیدخوابید رانندم میگه حقوقم راافزایش بده یابیمه ام را صاحب ماشین پرداخت کند ولی من صاب ماشین هم میگم کرایه هاافزایش بدن تاهم ماشین من نخوابه وهم راننده بیکارنباشه . مانمیفهمیم این این تصمیمهارو کدام مسوول میگیره اخه حتمابایدزور سرشون باشه {...}

  • منصور 0 0

    سلام بله زیاده ب خدا زیاده مگه چقدر حقوق میگیریم با این تن کیلومتر هم ک درست نشد

  • محسن 0 0

    خیلی گرون شده بیمه با این وضع کار و گرونی قطعات خرج و دخل باهم نمیخونه

  • غلام حسین راجی فقیه 0 0

    تامین اجتمایی در دوران حکومت اصلاحات آقای خاتمی ۸ سال رانندگان بیمه پرداخت کردن پس چرا ثابقه راننده گان گم شد وکسی مثل دبیر انجمن نداشتیم کا رهارا پیگیری کنند از دبیر محترم در این موضوع قدرانی میگردد

  • سامان 0 0

    درست گفته اند