ساماندهی مسافربرهای بی هویت در دستور کار شهرداری تهران
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: مسافربرهای بی هویت تهدیدی برای امنیت شهروندان هستند و شهرداری باید ساماندهی آن ها را در اولویت قرار دهد؛ نباید اجازه داد خودروهای ناشناس از شهرهای دیگر در تهران مسافرکشی کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: مسافربرهای بی هویت تهدیدی برای امنیت شهروندان هستند و شهرداری باید ساماندهی آن ها را در اولویت قرار دهد؛ نباید اجازه داد خودروهای ناشناس از شهرهای دیگر در تهران مسافرکشی کنند.
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران، در تذکر پیش از دستور سیصد و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در واکنش به حادثه اخیر قتل الهه حسین نژاد، اظهار کرد: از مقام قضایی می خواهم که در مقابل این گونه حوادث با جدیت و سرعت عمل این اطمینان را به وجود بیاورد که فرصتی برای بزه کاران به وجود ندارد.
تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه بزه ها ریشه اجتماعی دارند، حمل ونقل عمومی را بستری مهم در این زمینه دانست و ادامه داد: بزه ها بستر اجتماعی دارد خود را در حمل و نقل نشان می دهند، مسئله مسافربرهای شخصی موضوعی است که مربوط به امروز یا سال های گذشته نیست، بلکه دهه هاست که در شهرهای ایران این موضوع به عنوان یک عارضه دیده شده ،بارها طرح های ساماندهی برای آن ها گذاشته شده است و حداقل دو نوبت در شهر تهران، ساماندهی مسافربرهای شخصی صورت گرفت و بیش از 50 هزار خودرویی که تحت عنوان مسافربر شخصی کار می کردند، تحت نظارت سازمان تاکسیرانی درآمدند.
وی تصریح کرد: متأسفانه مسئله بیکاری منجر شده تا استفاده از خودروهای شخصی برای مسافرکشی، آخرین پناهگاه افراد باشد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: مهم ترین دلیل رشد مسافربرهای شخصی، کمبود و عدم ساماندهی ناوگان حمل ونقل عمومی در شهرهاست، هم کمبود اتوبوس و هم ضعف در ساماندهی تاکسی ها، منجر شده تا فرصتی برای این گونه مشاغل غیرمجاز فراهم شود. این فقط بی نظمی نیست، بلکه سبب ایجاد عدم اطمینان و نگرانی دائمی برای خانواده ها می شود.
وی با بیان اینکه باید ساماندهی مسافربرهای بی نام ونشان در دستور کار شهرداری قرار گیرد، افزود: مسافربرهای بی نام و بی شناسنامه در سطح شهر موجب ناامنی و بی اعتمادی می شوند.
تشکری هاشمی در خصوص نوسازی و توسعه ناوگان بیان کرد: در این دوره مدیریت شهری، تلاش هایی صورت گرفته، اما این اقدامات کفایت نمی کنند در تهران نزدیک به 8 هزار دستگاه اتوبوس کم داریم و 50 هزار تاکسی نیز به سن فرسودگی رسیده اند. ناوگان متروی تهران نیز همچنان در انتظار واردات تک واگن است. البته دیگر شهرهای کشور نیز وضعیت مشابهی همچون تهران دارند.
تشکری هاشمی، ساماندهی مسافربرهای شخصی را راهکاری کوتاه مدت دانست و تأکید کرد: بارها و بارها از همین تریبون گفته ایم که شرکت های تاکسی اینترنتی نمی توانند صرفاً به دلیل داشتن مجوز از نهادی دیگر، از نظارت مدیریت شهری خارج شوند. قانون، نظارت بر حمل ونقل را بر عهده شهرداری تهران گذاشته و شهرداری موظف به نظارت بر تمام تاکسی ها است.
وی گفت: اگر ساماندهی هم انجام شود، اما هر کسی در نقطه ای از شهر کلونی ایجاد کند که حتی رانندگان تاکسی هم جرات حضور در آنجا را نداشته باشند، پلیس باید با آن برخورد کند. در اواخر سال گذشته گفتیم که پلاک های شهرستان و ناشناس در هر شهر باید ساماندهی شوند. چه دلیلی دارد خودروهایی از شهرهای دیگر، در تهران اقدام به مسافربری کنند؟ چرا افرادی که اصولاً شهروند تهرانی نیستند، در تهران به مسافرکشی می پردازند؟ نباید با مماشات از کنار این موضوع گذشت. درباره مسافربری با پلاک شهرستان باید برخورد جدی صورت گیرد.
تشکری هاشمی در پایان خواستار همراهی دولت شد و گفت: وزیر کشور دستوراتی داده و تقاضای من این است که ساماندهی و نظارت بر تاکسی های برخط و همچنین توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی با کمک دولت در دستور کار قرار گیرد. وقتی یک اتوبوس 20 میلیارد تومان قیمت دارد، باید پذیرفت که شهرداری تهران منابع کافی ندارد و دولت باید حتماً کمک کند.
در کل ایران باید قوانین سیستم حمل و نقل شهری و خارج شهری بازبینی و اصلاح شود نظرات مردم را جویا شوید از سیستم های حمل و نقل کشور های پیشرفته تقلید کنید به تاکسی های شهری هم مسیر معین بدهید تاکسی های گردشی را حذف کنید تا کنترل آسانتر شود از رانندگان تحصیل کرده و سالم استفاده کنید و هر دو سال یک بار تاییدیشان را تکرار کنید تو را به خدا پخش کنید ما مسخره نیستیم نظر بنویسیم و پخش نکنید
همه این مسایل در اقتصاد خانواده میباشد اقتصاد زندگی درست باشد و فرق بالا و پایین شهر درست بشه کلی از کار درست میشه اگر دست دزدان رو شود و مشکلات جامعه را حل کنند و با دزدان برخورد شود جامعه احساس امنیت میکند
شهرداری بجای حجاب بان، ۶ماه حقوق به رانندگان اسنپ جوان بده و انها را به سمت مهارتهای فنی و حرفه ای ببره با تشویق وحمایت، مملکت همه جوره ول معطله،، نیسان داری و میوه فروشی با آن به اوج رسیده ۸ میلیون نفر عضو اسنپ و تپسی اند، اینه وضع اقتصاد بخور نمیر
خانه از پای بست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است
منتظرن یکی به قتل برسه ساطور وردارن ساماندهی کنن این کارها رو از زمان خفاش شب انجام دادید به جای اینکارها به مردم اموزش بدید
لطفا با این مسافرکش نماها برخورد بشه چه با هویت چه بی هویت ، که در پوشش مسافرکشی اهداف دیگری دنبال می کنند چیزی که هر روز تو خیابونا شاهد هستیم کسی هم بخاد چیزی بگه میگن مدرک داری برو ثابت کن، فکرت خرابه، تهمت میزنی و...، باید فرهنگ سازی بشه آموزش داده بشه ،متاسفانه تا مسافر زن ننشسته تو ماشین رانندگان سریع میخان صمیمی بشن شماره بدن یا بگیرن پیشنهاد دوستی و.و..، خیلیا هم هستن به مسافر زن خودشون دکتر و مهندس، اطلاعاتی، تاجر و .و..معرفی می کنن تا جهت فریب و سواستفاده زنان جذبشون بشن
درسته با بی هویت ها برخورد بشه خیلی خوبه ، ولی این با هویت ها هم در پوشش مسافر کشی که چه کارها نمی کنن به فکر شماره دادن پیشنهاد دوستی مخ زنی و... هستن که لزوم فرهنگ سازی و آموزش ضروری هست. هم به مسافر هم به راننده
سلام کرایه پایین و هزار و یکجور نامردی که اسنپ در حق راننده هاش میکنه بماند و بخوره تو سر مدیر عامل دزد و کلاهبردارش. باباااااااا دیگه قشنگ داره خون راننده ها رو میمکه، جلوی تسویه رو میبنده که راننده بیچاره حتی پول زحمتکشی خودشم نتونه برداشت کنه. که بمونه تو حسابشون سودشو بخورن که از گوشت سگ حرومتر باشه براشون و خرج دوا و دکتر عزیزاشون بشه، یه مرد ام تو دولت نیست که جلوشو بگیره
چه سامان دهی اینا همش فقط برای جبران کسری بودجه هست افغانی که غیر مجاز هست رو نمیندازن بیرون ۱۵میلیون افغانی هست بعد طرف ایرانی هستش داره با ماشین کار میکنه رو میخوان سامان دهی کنن اخه تو شهرداری تو اگر به فکر مردمی برو به دولت فشار بیار تا بنزین بی کیفیتکه باعث الودگی هوا وسرطان میشه رو درست کنید چرا به خاطر امثال زنجانی که پشت این ماجراست خودتونو نخود هراش میکنید
شهرداری تمرکزش فقط رو درآمد خودشه و بس