| کد خبر: 166410 |

به‌تازگی با افتتاح یک پل زیبا، پارک پردیسان و نهج‌البلاغه به هم متصل شده‌اند. تا اینجا خبر برای شهروندان بسیار خوب است؛ اما مشکل از جایی آغاز می‌شود که نرخ عبور عابر از روی این پل را اعلام می‌کنند «10هزار تومان ناقابل».

تین‌نیوز | 

به‌تازگی با افتتاح یک پل زیبا، پارک پردیسان و نهج‌البلاغه به هم متصل شده‌اند. تا اینجا خبر برای شهروندان بسیار خوب است؛ اما مشکل از جایی آغاز می‌شود که نرخ عبور عابر از روی این پل را اعلام می‌کنند «10هزار تومان ناقابل».

در زمان آغاز به کار فاز ۲ بوستان نهج‌البلاغه، احداث این پل نیز پیشنهاد داده شد. مسئولان وقت شهرداری منطقه ۲ در زمان طراحی این پل گفته بودند: با این کار بین ۲ بوستان ارتباط ایجاد می‌شود و شهروندانی که می‌خواهند از بوستان پردیسان به نهج‌البلاغه یا بالعکس بروند دیگر نیازی به طی مسافت طولانی ندارند.

ساخت پل معلق نهج‌البلاغه از سال ۱۳۸۹ شروع شد آن زمان اعلام شد، این پل، طولانی‌ترین پل کابلی عابر پیاده در شهر تهران است و نمونه آن در کشور و حتی در خاورمیانه فقط در شهر مشگین‌شهر وجود دارد.

قرار بود این پل یکی از ۵ نماد تهران باشد و به گفته مسئولان  وقت شهرداری منطقه با ساخت پل، امکان حضور شهروندان در ۲ بوستان فراهم می‌شد. همچنین از شب‌مردگی و خلوتی ضلع شرقی بوستان نهج‌البلاغه و غربی بوستان پردیسان کاسته می‌شد. چون در شرق بوستان نهج‌البلاغه زمین‌بازی کودکان و قلعه ۱۳ متری‌ای وجود داشت که به دلیل دسترسی سخت به آن مورداستفاده واقع نمی‌شد اما پس‌ازاین کودکان می‌توانند در این فضا بازی کنند. علاوه بر تمامی این موارد امکان استفاده هم‌زمان از پارکینگ‌های ۲ بوستان وجود دارد که نتیجه‌اش توزیع بار ترافیکی در پارکینگ‌های ۲ بوستان است.

اما در زمان بهره‌برداری از این پل مشخص شد همه شهروندان نمی‌توانند از روی  این پل عبور کنند؛ زیرا هزینه قدم زدن در آن برای هر فرد ۱۰ هزار تومان است و اگر یک خانواده ۵ نفره بخواهد از این مسیر استفاده کند باید ۵۰ هزار تومان پرداخت کنند.

این پل اولین معبر شهری است که باید برای عبور از آن عوارض پرداخت کرد. بااین‌وجود استقبال از آن در میانه روز کم نیست. در یک روز غیر تعطیل ساعت ۴ بعدازظهر حدود ۲۰ نفر در حال عبور از پل هستند.  مسئول پل درباره این‌که چرا باید شهروندان برای عبور از پل هزینه پرداخت  کنند؟ می‌گوید: این پژوه توسط بخش‌خصوصی ساخته‌شده و تا ۲ سال برای تأمین هزینه‌های آن بلیت‌فروشی می‌شود و پس‌ازآن پل متعلق به شهرداری خواهد شد.

به گزارش مهر، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در واکنش به این اتفاق، می‌گوید: شورای شهر اطلاعی از این موضوع ندارد؛ اما حتماً آن را پیگیری می‌کنیم زیرا اخذ هرگونه عوارض باید بااطلاع شورای شهر تهران باشد. حتی اگر این پروژه توسط بخش‌خصوصی ساخته‌شده باشد، تصمیم‌گیری در خصوص اخذ عوارض با شورای شهر تهران است. این مجوز توسط شورای شهر تهران صادر نشده است و شورا از آن بی‌اطلاع بوده که با این گزارش این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین