تست تراموا به پایان رسید ؛ خرید تراموا برای تهران آغاز شد
بیش از سه ماه از ورود ترامواهای اهدایی چین به پایتخت می گذرد و در این مدت مدیریت شهری اقدام به تست های متفاوت از این وسیله نقلیه عمومی در مسیر خط بی آرتی پایانه شرق تا میدان آزادی در زمان های مختلف کرده است.

شهردار تهران از پایان مرحله تست پروژه تراموا در پایتخت خبر داد و گفت: این طرح پس از انجام موفق تست ها وارد مرحله نهایی برای عقد قرارداد و آغاز عملیات اجرایی برای خرید این مُد حمل و نقلی جدید و ورود به تهران شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بیش از سه ماه از ورود ترامواهای اهدایی چین به پایتخت می گذرد و در این مدت مدیریت شهری اقدام به تست های متفاوت از این وسیله نقلیه عمومی در مسیر خط بی آرتی پایانه شرق تا میدان آزادی در زمان های مختلف کرده است، این ترامواها با سه کابین به طول ۳۲ متر با ظرفیت ۳۰۰ مسافر به صورت چرخ لاستیکی قرار است در این کلانشهر تردد کنند.
علیرضا زاکانی اظهار کرد: تست های لازم برای ورود تراموا به ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت انجام شده و با توجه به پایان رسیدن این مرحله، اکنون وارد فاز دریافت مجوزها و تنظیم قرارداد برای خرید شده ایم.
وی زمان دقیقی از اجرای فعالیت رسمی تراموا در خطوط بی آرتی پایتخت نداد ولی گفت که بطور قطع در سال جاری اجرایی خواهد شد.
شهردار تهران یادآور شد: تراموا در فاز نخست در مسیر مشخص شده از ترمینال شرق تا میدان آزادی فعال خواهد شد تا جایگزین بی آرتی در این خط اتوبوسرانی شود.
زاکانی در پاسخ به این سوال که آیا تردد تراموا در شهر سبب بی نظمی ترافیکی نخواهد شد؟ افزود: طبق برنامه ریزی ها؛ تراموا با سیگنالینگ «مجموعه از پیام های ارسالی و دریافتی در یک ارتباط» دقیق اجرایی خواهد شد به همین منظور علاوه بر افزایش ایمنی، نظم و انضباط شهری را ارتقا می دهد.
او تاکید کرد: اجرای تراموا با توجه به طراحی های انجام شده هیچ گونه مزاحمتی برای شهر ایجاد نخواهد کرد.
این اظهارات در حالی از سوی شهردار تهران مطرح می شود که مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه ۳۲۷ شورای شهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه ای برای خرید ترامواهای وارداتی برای پایتخت دارید، به خبرنگاران گفت که تاکنون هیچ برنامه مشخصی در این باره به شورا ارائه نشده ولی قرار است جلسه ای در خصوص آن برگزار و تست هایی نیز انجام شود.
او تاکید کرد: شورا هیچ بودجه ای را برای این موضوع و خرید و ورود تراموای جدید در سال جاری در نظر نگرفته است.
شهردار تهران پیش تر گفته بود که مجوز احداث ۲ خط تراموای اهدایی از شورای عالی ترافیک گرفته شده است و به زودی نخستین خط تراموای تهران از پایانه شرق تا میدان آزادی آغاز بکار خواهد کرد.
گفته می شود این ترامواها به صورت امانی از سوی چین در اختیار ایران گذاشته شده و در صورتی که تست های آن موفقیت آمیز باشد برای فعالیت رسمی در پایتخت، هزینه آنها پرداخت خواهد شد.
به گفته کارشناسان شهری؛ تراموا فقط قادر به تردد در یک خط مستقیم و طولانی است به همین منظور مسیر پایانه شرق تا میدان آزادی برای این مُد حمل و نقلی در نظر گرفته شده است.
تراموا یک ششم مترو هزینه دارد ولی قادر است با ظرفیت بالایی نسبت به اتوبوس مسافر جابجا کند.
ایرنا یه جوری خبر نوشته انگار داره فشار میخوره بابا بخدا همه این چیزا واسه ارامش و رفاه مزدمه چرا سیاسیش میکنین حالا چه فرقی میکنه شهردار تهران هم حزبی رییس جمهور نیست مگه هدف تون خدمت به مردم نیست