امضا تفاهم نامه همکاری آموزشی و پژوهشی میان دانشکده صنعت هواپیمایی و ایران ایر
تفاهم نامه همکاری مشترک میان دانشکده صنعت هواپیمایی و هما با هدف توسعه و تقویت همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی به امضا رسید.
روز دوشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴، تفاهم نامه همکاری مشترک میان دانشکده صنعت هواپیمایی و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با هدف توسعه و تقویت همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی به امضا رسید.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری، این تفاهم نامه در حضور مدیران ارشد دو مجموعه به امضا رسیده و چارچوب همکاری های آتی را در حوزه های راهبردی زیر تعیین می کند:
۱. آموزش و تربیت نیروی انسانی: برگزاری دوره های آموزشی مشترک، کارگاه ها و سمینارهای تخصصی، همچنین اجرای برنامه های کارآموزی برای دانشجویان و کارکنان به منظور ارتقای مهارت های تخصصی مورد توافق قرار گرفت.
۲. پژوهش و توسعه: طرفین بر هدایت و مشاوره پایان نامه های دانشجویی در راستای نیازهای واقعی صنعت، تدوین اسناد علمی مشترک، تشکیل اتاق فکر (Think Tank) و ایجاد کمیته های تخصصی برای بررسی و ارائه راه حل های علمی و کاربردی در حوزه صنعت هواپیمایی تأکید کردند.
۳. توسعه زیرساخت و فناوری: ایجاد و تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های مشترک، بررسی و بومی سازی فناوری های نوین و برنامه ریزی برای ارتقای زیرساخت های فنی در دستور کار قرار گرفت.
۴. تبادل منابع و دانش: در این بخش، دو طرف بر تبادل اساتید و کارشناسان، اشتراک گذاری اطلاعات و منابع علمی، و دسترسی متقابل به بانک های اطلاعاتی توافق کردند.
۵. تعامل صنعت و دانشگاه: تشکیل کمیته های راهبردی با محوریت دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری و با حضور سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه طراحی، ساخت و تست تجهیزات، به منظور ارائه راهکارهای اجرایی در حل چالش های شرکت ایران ایر به ویژه در حوزه قطعات و تجهیزات، از دیگر محورهای این همکاری است.
این تفاهم نامه گامی مؤثر در راستای تقویت پیوند دانشگاه و صنعت، بهره گیری از ظرفیت های علمی و پژوهشی کشور برای رفع نیازهای عملیاتی و ارتقای کیفی صنعت حمل ونقل هوایی کشور به شمار می رود.
سلام گاهی اوقات انسان نمی داند از این نوع مدیریتهای فشل در حمل و نقل هوایی بخندد یا زار زار گریه کند شرکت هما شرکتی ورشکسته با ۲۳ هزار نیروی انسانی که بخشی بازنشسته و بخشی هم شاغل هستند،تعداد هواپیماهای هما با تعداد نیروهای انسانی نشان میدهد که این شرکت در جایگاه درستی قرار ندارد معلوم نیست که مدیران آن چه چیزی را میخواهند به پرسنل آموزش دهند،این شرکت یک صندوق پر و پیمان اختصاصی بازنشستگی داشت،که به دلیل ضعف مدیران این صندوق ورشکسته،و دولت مجبور شد 12 هزار نیروی بازنشسته هما را به صندوق بازنشستگی تحمیل نماید، و بودجه عمرانی را خرج بودجه جاری کند خدا تا کی باید از این مدیران ضربه بخوریم،