| کد خبر: 174731 |

معاون بازرگانی ایران ایر تاکید کرد:

پیشرفت هما همراه با تکنولوژی روز دنیا

معاون بازرگانی هواپیمایی جمهوری اسلامی گفت: "هما"همراه با تکنولوژی پیش رفته است. در مقطعی از طریق سایت"هما" درصد کمی بلیت به فروش می‌رسید و ظرفیت‌ها پایین بود اما در حال حاضر با توجه به دستر‌سی‌ها و بالا رفتن ظرفیت‌ها این امکان وجود دارد که کل بلیت‌ها روی سایت به فروش برسد.

تین نیوز

معاون بازرگانی هواپیمایی جمهوری اسلامی گفت: "هما"همراه با تکنولوژی پیش رفته است. در مقطعی از طریق سایت"هما" درصد کمی بلیت به فروش می‌رسید و ظرفیت‌ها پایین بود اما در حال حاضر با توجه به دستر‌سی‌ها و بالا رفتن ظرفیت‌ها این امکان وجود دارد که کل بلیت‌ها روی سایت به فروش برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه وزارت راه و شهرسازی، سعید قادری معاون بازرگانی هواپیمایی جمهوری اسلامی درخصوص این که در یک مقطع دسترسی فروش یکسری شرکت‌‌های نمایندگی "هما" که بصورت آنلاین فروش خود را ارائه می‌کردند، قطع شد و الان در چه وضعیتی قرار دارند، اظهار داشت: مشکلی که در آن مقطع به وجود آمد به این دلیل بود که این تغییر نرخ در فاصله زمانی صورت گرفته به دلیل عدم به روز رسانی برخی سایت‌های فروش اینترنتی،  نرخ‌های قبلی در سامانه‌های فروش آن‌ها نمایش داده می‌شد که البته پس از طی فرآیند خرید  یقینا نرخ صحیح نمایش داده می‌شد اما چون این موضوع داشت "هما" و آنها را با تبلیغات منفی به حاشیه می‌کشاند تا حل این موضوع دسترسی آن‌ها به‌طور موقت قطع و با جلساتی که با تیم فنی و پشتیبانی این شرکت‌ها برگزار شد، این مسئله حل و فصل و روند سابق خود را طی کرد.

معاون بازرگانی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در خصوص مجموعه خرید بلیت از این شرکت و این که چه تغییراتی برای ارائه خدمت بهتر در سایت "هما" به وجود آمده است، گفت: در این خصوص "هما"همراه با تکنولوژی پیش رفته است. در مقطعی از طریق سایت"هما" درصد کمی بلیت به فروش می‌رسید و ظرفیت‌ها پایین بود اما در حال حاضر با توجه به دستر‌سی‌ها و بالا رفتن ظرفیت‌ها این امکان وجود دارد که کل بلیت‌ها روی سایت به فروش برسد.

وی ادامه داد: این امکان هم اکنون بر روی سایت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که براساس زمان خرید، میزان تقاضا و دیگر شرایط،  مسافر به راحتی حق انتخاب داشته باشد و براساس زمان سفر و نرخ مدنظر خود بلیت را خریداری کند. امکاناتی که در حال حاضر در سایت "هما"وجود دارد که پیش از این در اختیار قرار نداشت.

وی افزود: به عنوان مثال یکی از کارهایی که در این خصوص انجام شده است در خصوص ارائه خدمات به جانبازان عزیز و خانواده معزز شهدا است. تا قبل از ارائه این خدمت این عزیزان می‌بایست به دفاتر و آژانس‌های مسافرتی مراجعه کرده و با ارائه کارت بنیاد بلیت نیم بهای خود را تهیه می‌کردند. سپس دفتر صادر کننده بلیت کپی کارت آن‌ها را با گزارش خود ارسال می‌کردند اما در حال حاضر با اتصال مستقیم به سامانه اطلاعات بنیادشهید بلافاصله در کسری از ثانیه با وارد کردن کد ملی شرایط خریدار بلیت تایید و در همان لحظه همان با محاسبه ۵۰ درصد تخفیف مسیر بلیت ایشان صادر می‌شود. این امکان در اختیار عزیزان سازمان بهزیستی و معلولان تحت حمایت این مجموعه نیز قرار دارد.

قادری همچنین به دیگر اقدامات انجام گرفته در این حوزه از جمله ارائه پکیج تور و دیگر خدمات از جمله رزرو هتل و پرداخت هزینه آنلاین با کارت‌های شتاب به تغییرات اخیر و مهم سایت "هما" اشاره داشت و گفت: تغییرات توسعه‌ای در خدمات آنلاین سایت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از دو سال پیش روندی صعودی داشته است. در حال حاضر از هرجایی که بلیت شرکت خریداری شود به راحتی اصالت آن در سایت قابل استعلام است.

وی افزود: به جز این مورد، مسافران دیگر بابت کسب  اطلاعات مربوط به پرواز نیاز به تماس‌های چندباره با فرودگاه و بخش اطلاعات پرواز نداشته و به راحتی با حضور در سایت "هما" می‌توانند مسیر سفر را دنبال کنند. یعنی اگر شما مسافری دارید که مثلا از مشهد به تهران می‌آید به راحتی روی سایت می‌توانید اتفاقات رخ داده در مسیر مسافرت این پرواز از حرکت تا زمان رسیدن به فرودگاه را به صورت آنلاین و دقیق مشاهده کنید.

وی گفت: برای خرید پروازهای بین المللی و برای پرداخت مسافران در خارج از کشور نیز اقدامات لازم انجام گرفته تا ایشان بتوانند در هر لحظه و از هر نقطه در جهان از طریق سایت "هما" بصورت آنلاین بلیت خود را تهیه نمایند.

بحث تحریم‌ها و اینکه این مساله آیا خللی در روند خدمات سایت "هما" به خصوص در بخش فروش بین‌المللی ایجاد نخواهد کرد، موضوعی بود که قادری با اشاره به آن اظهار داشت: در این خصوص سازوکاری را ایجاد کردیم و طبق آن پیش خواهیم رفت. در مقطعی با چند شرکت که درگاه خرید ارائه می‌کردند در خارج از کشور مراحل پایانی کار و تست‌ها انجام شده بود که این وضعیت کار را دچار وقفه کرد. با این حال راهکارهای مناسب در نظر گرفته شده تا بتوانیم این مساله را نیز پوشش دهیم.

معاون بازرگانی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در خصوص نظارت‌ها و شیوه‌های برخورد با متخلفان گفت: تخلفی در سایت "هما" رخ نخواهد داد چون همه مراحل به یکدیگر متصل و کارها تقریبا بدون دخالت اپراتور انجام می‌گیرد اما همکاران ما با مانیتور کردن در لحظه یا اطلاعاتی که برای‌ ایشان ارسال می‌شود نظارت‌ خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: سازوکار نظارتی ما در هواپیمایی جمهوری اسلامی  ایران "هما" در حال حاضر مبتنی برگزارشات و بررسی‌های مجموعه است.خرید بلیت از سایتهای اینترنتی بصورت آنلاین بوده و ممکن است تا جستجو برای تهیه بلیت ارزانتر و اقدام برای خرید به دلیل پر شدن کلاس پروازی مد نظر قیمت‌ تغییر کند.

وی اظهار داشت : فرهنگ‌سازی در این خصوص که برای خرید بلیت به سایت رسمی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" و نیز بهره‌گیری از سایتها و دفاتر خدمات مسافرتی معتبر که با "هما" همکاری می‌کنند کمک زیادی جهت جلوگیری از برخی مشکلات و یا تخلفات احتمالی خواهد کرد.

قادری در زمین onlie check in  و اینکه آیا سایت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران چنین امکانی را داشته یا در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: این کار انجام گرفته اما هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است. در این سیستم حتی انتخاب صندلی پروازی هم تدارک دیده شده و مسافران می‌توانند حتی در مسیر فرودگاه عملیات check in خود را انجام دهند و در فرودگاه ایستایی نداشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر کیوسک‌های check in‌ در ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور  وجود دارد اما در این خصوص به دنبال آنلاین شدن هستیم.

 وی در زمینه میزان فروش بلیت‌های "هما" از طریق سایت و به صورت اینترنتی گفت: در حال حاضر ۷ درصد از خریدهای اینترنتی از طریق سایت "هما" انجام می‌شود اما اینکه چه میزان از بلیت های مجموعه از طریق شرکت‌ها به صورت اینترنتی فروخته می‌شود، گزارشی در اختیار نداریم چون آنها گزارش فروش خود را بطور کلی ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد:  طبق اعلام یاتا در سال ۲۰۱۸ در کل دنیا حدود ۶۵ درصد از بلیت‌ها خریداری شده از طریق اینترنت بوده است. این بدین معناست که موضوعات مرتبط با سفر و گردشگری عمدتا در حال اینترنتی شدن هستند که امیدواریم در ایران هم این سرعت با توجه به اینکه در مرحله گذار هستیم ادامه داشته باشد تا در سال‌های آینده عملکردی به مراتب بهتر داشته باشیم. در این خصوص کلیه فعالیت‌ها در خصوص بحث خرید اینترنتی توسط تیم بازرگانی، واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات، پشتیبانی و بخش فروش مسافر با مدیریت آقای جلالی صورت گرفته است که جا دارد تشکر ویژه‌ای از این عزیزان داشته باشیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.