| کد خبر: 181634 |

با وجود ابلاغ دستورالعمل تن بر کیلومتر وزارت راه، هنوز در برخی مبادی و مسیرها این فرمول رعایت نشده و در باربری‌ها قیمت‌گذاری خارج از این فرمول است که با ارائه مستنداتی از سوی اعضا که در اختیار انجمن قرار خواهد گرفت این موضوع پیگیری خواهد شد.

تین‌نیوز | 

جلسه رسته‌ نورد با حضور نوردکاران و نایب رئیس، عضو هیات مدیره و دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در حالی که قیمت حمل در حوزه حمل‌ بارهای ریلی افزایش چشمگیری نداشته است، در این جلسه فرمول تن بر کیلومتر در کرایه بار فولادی‌ها پیگیری شد.

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: در این جلسه درخصوص مشکلات روز نوردکاران مطالبی مطرح شد و یکی از این موضوعات، درباره کرایه‌ها بود که با وجود ابلاغ دستورالعمل تن بر کیلومتر وزارت راه، هنوز در برخی مبادی و مسیرها این فرمول رعایت نشده و در باربری‌ها قیمت‌گذاری خارج از این فرمول است که با ارائه مستنداتی از سوی اعضا که در اختیار انجمن قرار خواهد گرفت این موضوع پیگیری خواهد شد.

بهادر احرامیان افزود: همچنین درباره نسبت‌های قیمتی در زنجیره فولاد مخصوصا در رسته‌ نورد و تعیین فاصله قیمت میان شمش و میلگرد موضوعاتی مطرح شد. در واقع به اعتقاد اعضا با توجه به اینکه هزینه‌ها به‌صورت ساختاری تغییر کرده و افزایشی شده است، این نسبت نیز باید مجددا بازنگری و تعدیل شود.

احرامیان خاطرنشان کرد: تاکید بر صادرات و اهمیت این موضوع، دیگر موضوع مطرح شده در جلسه بود و انجمن تولیدکنندگان فولاد تمام توان خود را به‌کار می‌گیرد تا جریان صادرات را حفظ نماید و رفع موانع صادراتی شامل قیمت های پایه گمرکی، نحوه بازگرداندن ارز و تعرفه های ضد دامپینگی بر روی محصولات فولاد که از سوی کشورهای منطقه بر روی فولاد کشور وضع شده پیگیری شود تا جریان صادرات حفظ شده و استمرار یابد.

یک عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نیز درباره این جلسه گفت: کشور به جهت تحریم و نوسانات شدید نرخ ارز و نیز مشکلاتی که در حوزه مصرف داخلی و کاهش آن وجود دارد، در شرایط حادی به سر می‌برد.

سیدرضا شهرستانی افزود: قرار است ۲۵ میلیون تن فولاد در سال جاری در کشور تولید شود اما به جهت رکودی که ایجاد شده به اعضا پیشنهاد شد به جهت افزایش هزینه‌هایی که شاهد آن هستیم، بر روی صادرات متمرکز شوند.

شهرستانی تصریح کرد: طبق این دیدگاه باید به صورت یکپارچه به دولت، وزارت صمت، بانک مرکزی و گمرک نیز منتقل شود و آنها نیز اولویت خود را بر روی صادرات قرار دهند چراکه با محدود شدن مصرف در بازار داخل، قیمت‌ها کمتر از بهای تمام شده تولید می‌شود و شرکت‌ها در ضرر و زیان قرار می‌گیرند و حتی منجر به تعطیلی واحدها خواهد شد. لذا بهتر آن است که بر روی صادرات متمرکز بود تا با تولید بالا، هزینه‌های تمام شده واحد کاهش یافته و ارز وارد کشور گردد.

او یکی از مشکلات حوزه صادرات را کارت‌های اجاره‌ای خواند و گفت: این کارت‌های اجاره‌ای سبب شده قیمت‌های صادراتی فولاد نزولی باشد و فولاد ایرانی به قیمت ارزان فروخته شود و در نتیجه منجر به اعمال تعرفه های آنتی دامپینگ بر روی محصولات ایرانی شده و وجهه فولادساز ایرانی را تخریب می‌کند.

شهرستانی پیشنهاد داد: بهترین کار در این شرایط ایجاد تعاونی صادراتی است تا فولادسازان از طریق این تعاونی اقدام به صادرات نمایند. در این صورت هم قیمت‌هایی که اعلام می‌شود معتبر خواهد بود و هم هزینه‌های صادرات کم شده و بازاریابی مشترک می‌شود. در جلسه رسته از این موضوع استقبال شد و در هفته‌های آتی برآوردهای اولیه در مورد آن صورت گرفته و به اعضا ارائه می‌شود.

افزایش قیمتی که اگر به بهای کاهش صادرات این محصول مهم صادراتی برای کشور تمام نشود، حتما با عدم افزایش نرخ حمل ریلی در داخل کشور، عدم سودآوری در این صنعت و در شرایط پیش روی اقتصادی را در پی خواهد داشت.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین