| کد خبر: 27968 |

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفتگو با تین نیوز:

تین نیوز | رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تاکید کرد: طبق طرح دو فوریتی شورای شهر، شهرداری تهران باید ظرف 4 ماه به صورت فشرده لایحه مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، موارد اضطراری و دسترسی اقشار آسیب پذیر در مترو و زیرسطح شهر با درنظرگرفتن مقاوم سازی در ساخت و نصب سیستم های هوشمند در بهره برداری به شورا ارائه کند.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به پیشنهاد  و طرح دو فوریت تهیه لایحه مدیریت بحران،پدافند غیرعامل، موارد اضطراری و دسترسی اقشار آسیب پذیر در مترو از سوی شهرداری تهران اظهار داشت: به دلیل تعدد حوادث در مترو، حجم بالای استفاده از واگن های فعلی، عدم اضافه شدن واگن جدید و اورهال نشدن واگن های فعلی تهیه این لایحه ظرف مدت چهارماه پیشنهاد تهیه یک لایحه در این خصوص از سوی شهرداری تهران در شورا مطرح شد.

وی افزود: با ارائه این لایحه زحمات شهرداری تهران در قالب بسته و به صورت جمع بندی برای بررسی در اختیار شورا قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، با بیان اینکه "مترو یک صنعت مدرن، پیچیده و مورد نیاز شهری است"، تاکید کرد: مدیریت شهری باید سامانه مدیریت مترو را باتوجه به پیچیدگی آن تنظیم کند.

شاکری با توجه به مساله عدم آمادگی و هماهنگی کامل واحد های مختلف در  زمان بروز حادثه تصریح کرد: با وجود 300 کیلومتر مترو و 220 ایستگاه پس از پایان برنامه 5 ساله شهرداری تهران که علاوه بر شبکه مترو، پارکینگ  و مجتمع های تجاری زیر سطحی نیز در بر دارد، هماهنگی با پلیس و اورژانس از یک طرف و آمادگی اکیپ های مدیریت بحران شهرداری در زمان وقوع حادثه از الزامات است.

رئیس کمیته عمران در ادامه گفت: شهرداری تهران پس از چهارماه باید در لایحه خود دسترسی افراد آسیب پذیر شامل معلولین، جانبازان، سالمندان و خوردسالان به بیرون از مترو را بررسی و نقشه های لازم را به شورا ارائه کرده باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز "مبنی بر نقش لایحه پیشنهادی بر اعمال تغییرات در نحوه ساخت و مقاوم سازی در زمان تونلینگ و ساخت زیر سطح" گفت: این لایحه تنها شامل موارد مذکور نمی شود، بلکه باید طراحی، اجرا و بهره برداری مترو و سازه های زیر سطحی در آن لحاظ شود. به طوری که بیشترین بخش لایحه برای بخش ساخت و مقاوم سازی مترو و زیر سطح برای مقابله با بلایای طبیعی در نظر گرفته شود.

شاکری با اشاره به مواردمورد نظر در حوزه بهره برداری در زمان بروز حادثه خاطرنشان کرد: چگونگی خروج مسافران از واگن،سکو و ایستگاه، کنترل تهویه هوا، همچنین نحوه کنترل استرس به وجود آمده و رفتارهای غیر قابل پیش بینی مردم، از جمله موارد مورد نظر ما برای مشاهد در لایحه مذکور به شمار می رود.

رئیس کمیته عمران شورای شهر بیان داشت: باید سیستم های نظارتی هوشمند کنترلی و هشدار دهنده در ایستگاه های مترو مانند تونل نیایش و پل صدر در نظر گرفته شود و  علاوه بر محسوس بودن آنها، مسافران، متوجه حضور افرادی برای هدایت و راهبری آنها در زمان بروز حادثه بشوند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پایان و با اشاره به هزینه های دستگاه های نظارت هوشمند در مترو یادآور شد: هزینه تمامی مباحث مطرح شده جزء هزینه های طراحی، ساخت و بهره برداری مترو به شمار می رود و جدا از آن نیست.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    شما نماینده مردمی یا شهرداری آقای شاکری

نظرسنجی
آیا با افزایش قیمت بنزین، میزان تصادفات کاهش می‌یابد؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین