| کد خبر: 183585 |

رئیس شورای اسلامی کار شرکت ایران خودرودیزل می‌گوید که تحریم‌های خارجی به همراه فرصت‌سوزی‌های داخلی موجب شده‌اند که سالن تولید اتوبوس این شرکت که به گفته او بزرگِ تولید خودروهای سنگین خاورمیانه است، تعطیل شود.

تین‌نیوز | 

 رئیس شورای اسلامی کار شرکت ایران خودرودیزل می‌گوید که تحریم‌های خارجی به همراه فرصت‌سوزی‌های داخلی موجب شده‌اند که سالن تولید اتوبوس این شرکت که به گفته او بزرگِ تولید خودروهای سنگین خاورمیانه است، تعطیل شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، «علیرضا فتحی» با بیان اینکه ایران خودرو دیزل بزرگترین شرکت تولیدکننده خودروهای سنگین در خاورمیانه است و باتوجه به برخورداری از ۴ هزار و ۵۰۰ کارگر و کارمند، ظرفیت بالایی برای حفظ مشاغل موجود و ایجاد مشاغل جدید دارد، گفت: با این حال تحریم‌های خارجی و «دونالد ترامپ»‌های داخلی شرایطی را فراهم آورده‌اند که سالن تولید اتوبوس این شرکت تعطیل شود.

وی با بیان اینکه آقای اسحاق جهانگیری زمانی که وزیر صنایع و معادن بود سالن اتوبوس‌سازی ایران خودرو دیزل را افتتاح کرد، افزود: ایران خودرو دیزل تمام اتوبوس‌های شهری و بین شهری را تولید و ناوگان حمل و نقل عمومی را تجهیز می‌کرد اما همانطور که گفتم سالن عظیم اتوبوس‌سازی آن به خاطر مشکلاتی که گریبان‌گیر تولید شده، خاک می‌خورد.

عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران البته می‌گوید که این شرکت در پرداخت‌ دستمزدهای پرسنل خود مشکلی ندارد و با کمک شرکت مادر (ایران خودرو) رضایت آنها را جلب می‌کند. با این حال تاکید دارد که هزینه‌های تولید باتوجه به عدم حمایت دستگاه‌های مسئول که خود را متولی حمایت از تولید و حل بحران آنها می‌دانند، بالا رفته است.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت ایران خودرودیزل می‌افزاید: در همین حال سازمان ملی استاندارد، سازمان محیط زیست و کلیه دستگاه‌ها برای ایران خودرو دیزل معضل درست می‌کنند. موانعی که آنها ایجاد کرده‌اند موجب شده است که تولید اتوبوس در درجه اول و تولید کامیون در درجه دوم با مشکل مواجه شود.

وی با بیان اینکه از سویی متولیان حمل و نقل شهری (شهرداری و وزارت کشور) از اتوبوس‌های چینی به‌جای اتوبوس‌های تولید شده توسط ایران خودرو دیزل استفاده می‌کنند، افزود: از یکسو می‌گویند حمایت از تولید و از سویی دیگر به‌جای حمایت از تولیدکننده ایرانی از تولیدکننده چینی حمایت می‌کنند.

رئیس محور جنوب غرب کانون شورهای اسلامی کار استان تهران با بیان اینکه مسئولانی که در سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول حمل و نقل شهری و جاده‌ای به کار گرفته شدند تنها به فکر واسطه‌گری خود بودند، گفت: اینگونه ناوگان حمل و نقل ایران چینی شد. ظاهرا مسئولان حمایت از تولید را جدی نگرفته‌اند.

وی افزود: نوسازی ناوگان مسافربری اتوبوس با استفاده از ظرفیت‌های داخلی بسیار ضروری است.

فتحی با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول باید با پرداخت تسهیلات و فروش لیزینگی از افراد حقیقی حمایت کنند، گفت: افراد حقیقی قدرت خرید اتوبوس و کامیون را ندارند لذا باید برای خرید چنین تجهیزاتی تشویق شوند.

رئیس شورای اسلامی کار ایران خودرو دیزل تصریح کرد: ایران خودرو دیزل به حفظ کیفیت محصولات خود متعهد است از این رو اگر مشکلی وجود داشته باشد که به خاطر آن مشتری ندارد، مشکل را در اسرع وقت برطرف می‌کند؛ چانکه زمانی ۱۷ آیتم از مشکلات کشنده‌های «هوو» را برطرف کرد؛ کشنده‌ای که تولید چین بود.

وی افزود: با این حال فکر می‌کنیم که مشکل نه از کیفیت که از نوع نگاه به تولید است؛ نگاهی عاری از حمایت. حمایت از تولیدکننده چینی افتخار نیست.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین