| کد خبر: 178033 |

با اجرای طرح کاهش (LEZ) در تهران و تخفیف شهرداری به خودروهای دارای معاینه فنی برتر، بسیاری از صاحبان خودروهای نو هم برای دریافت این نوع گواهی معاینه فنی به مراکز مربوطه مراجعه کردند که باعث شد مشخص شود بسیاری از خودروهایی که توسط خودروسازان داخلی تولید می‌شوند حتی در زمان نو بودن هم آلایندگی بیش‌ازحد مجاز تولید می‌کنند و در آزمون معاینه فنی برتر مردود می‌شوند.

تین‌نیوز | 

با اجرای طرح کاهش (LEZ) در تهران و تخفیف شهرداری به خودروهای دارای معاینه فنی برتر، بسیاری از صاحبان خودروهای نو هم برای دریافت این نوع گواهی معاینه فنی به مراکز مربوطه مراجعه کردند که باعث شد مشخص شود بسیاری از خودروهایی که توسط خودروسازان داخلی تولید می‌شوند حتی در زمان نو بودن هم آلایندگی بیش‌ازحد مجاز تولید می‌کنند و در آزمون معاینه فنی برتر مردود می‌شوند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، ۵۵ درصد خودروهای نو که به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند موفق به دریافت معاینه فنی برتر نشده‌اند.

به‌این‌ترتیب به‌نظر می‌رسد خودروسازان داخلی عامل اصلی آلودگی هوا در کلان‌شهرها هستند و به‌نوعی مردم جور این شرکت‌ها را می‌کشند.

کیفیت پایین محصولات خودروسازان داخلی باعث شده تا این خودروها با طی مسافت کمی، دیگر استانداردهای اولیه را درزمینه‌های زیست‌محیطی رعایت نمی‌کنند و میزان آلایندگی آن‌ها به‌شدت بالا می‌رود. این مسئله باعث می‌شود که خریداران خودروهای ایرانی در زمان مراجعه برای دریافت گواهی معاینه فنی خودرو دچار مشکل شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین