ضرورت احداث کنارگذر جنوبی البرز برای کاهش بار ترافیکی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز با تأکید بر لزوم اجرای کنارگذر جنوبی استان گفت: اجرای این پروژه در کنار تعریض آزادراه های کرج–تهران و کرج–قزوین می تواند نقش مهمی در بهبود ترافیک و کاهش گره های ترددی البرز ایفا کند.

علی زندی فر در نشست خبری اعلام کرد: طی چهار سال گذشته بیش از ۶ هزار میلیارد تومان در قالب ۵۶۱ قرارداد برای اجرای پروژه های راهداری در استان هزینه شده و ۱۴ نقطه حادثه خیز اصلاح و ایمن سازی شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی زندی فر در نشست خبری روز سه شنبه ۱۵ مهر که در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن توجه داشته باشیم؛ حفظ ترافیک در شریان های اصلی در شرایط اضطراری است. به همین دلیل، کنارگذرهای مطمئن در حاشیه پل های بزرگ و ایجاد خروجی های کشویی در برخی نقاط انجام شده است.
زندی فر به عملکرد چهار ساله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز اشاره و تصریح کرد: طی این مدت حدود ۶ هزار میلیارد تومان در قالب ۵۶۱ قرارداد در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز هزینه شده که همه اینها برای استان ارزش افزوده ایجاد کرده است.
این مسئول با بیان اینکه طی این مدت ۱۴ نقطه حادثه خیز استان اصلاح شده است، گفت: سیلی که با ۲۰ دقیقه بارندگی در جاده چالوس رخ داد؛ ۱۱ کیلومتر از این مسیر را نابود کرد اما این مسیر بعد از حادثه طوری ایمن سازی و بازسازی شد که احتمال تخریب آن در صورت تکرار چنین بارندگی هایی به حداقل برسد.
زندی فر افزود: در دو نقطه از پنج نقطه جاده چالوس که خطر ریزش سنگ وجود دارد توری نصب شده و ایمن سازی سه نقط دیگر هم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی به بهبود درآمد استان از ترانزیت بار هم اشاره و تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ کل درآمد ترانزیتی البرز یک میلیارد تومان بود اما این درآمد در سال ۱۴۰۳ به ۶۴ میلیارد تومان افزایش یافت و پیش بینی می شود امسال به ۱۲۰ میلیارد تومان برسد.
مدیرکل راهداری البرز درباره طرح دو طبقه شدن آزادراه کرج-قزوین هم گفت: این کار بسیار سخت است. طراحی این پروژه به گونه ای است که دارای شش لاین رفت و برگشت باشد و مسافرینی که قصد عبور از استان دارند از طبقه دوم استفاده کرده و وارد مسیر کنونی نشوند.
حرف وصبحت ها خوب وقتی معتادین مشغول ساختن خود میشوند کارخانه ها بزرگ احداث می کنند تا رفقای خود را پولدار می کنند.... حالا ما هم حرفهای مان مانند اونها شده عملی که نشان دهنده کار مدیران باشد نمی بینم فقط حرف های پا منقلی
باسلام
بابستن تمام ورودی های کرج به اتوبان قزوين کرج از محدوده پل حصارک تا پل فردیس میتوان از دسترسی محلی به اتوبان جلوگیری کرد..یعنی استاندارد محترم میتواند با ایجاد خیابان یا کمربندی ها داخل شهر کرج میتواند از حجم بالای استفاده دسترسی محلی به اتوبان جلوگیری کندفقط یک ورودی از پل حصارک ویک ورودی پل فردیس داشته باشد..مثلا الان شخصی میخواد از مهرشهر برود فردیس یارمحمدی شهر از اتوبان تردد میکند درصورتی که میتواند برای کم کردن ترافیک اتوبان از داخل شهر تردد کند...پس با بستن ورودی ها از پل حصارک ببعد تا پل فردیس میتوان ترافیک رو کم کرد
خب یعنی چی 😳یعنی چی 😳یعنی چی 😳یعنی 😳بعد از 50سال این آقا اینارو گفته ما مردم انجام بدیم ببخشید ببخشید چشم حواسمو نبوده ببخشید ببخشید
یکساله دارید از پل رفسنجانی به خروجی محمدشهر رو کار میکنید هنوز راه نیوفتاده چون با یه کارگر ویه بنا قرارداد بستید و رها کردید رفتید
یه اتوبان جنوبی لازمه که از آبیک شروع بشه و در جنوب نظر آباد و جنوب هشتگرد بره برسه اشتهارد و فردیس و ملارد و شهریار و از اونجا وصل بشه به اتوبان ساوه و آزادگان
اگر محمدشهر ماهدشت وصل شه به اتوبان غدیر و از اتوبان غدیر خروجی ورودی برای کرج بگذارند خیلی ترافیک حل میشه