| کد خبر: 181756 |

صرافان: مجمع تشخیص «پالرمو» را رد کند دلار ترمز می‌برد

برخی فعالان بازار معتقدند افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر به ابهامات پیش‌رو در تصویب پالرمو باز می‌گردد.

تین نیوز

برخی فعالان بازار معتقدند افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر به ابهامات پیش‌رو در تصویب پالرمو باز می‌گردد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرآنلاین، نرخ دلار در روزهای گذشته افزایشی قابل توجه را تجربه کرده است. برخی فعالان بازار بر این اعتقادند که ابهامات در تصویب لایحه پالرمو زمینه را برای افزایش قیمت ارز مهیا کرده است.

 یکی از صرافان منطقه فردوسی در این خصوص گفت: در صورت عدم تصویب لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت و عدم تصویب لوایح مبتنی در پولشویی از سوی دیگر می‌تواند زمینه را برای افزایش بیشتر قیمت ارز مهیا نماید.

اطلاعات واصله از بازار ارز تهران نشان می دهد، فعالان بازار بر این اعتقادند که عدم تصویب لوایح مبتنی بر پولشویی، راه ارتباط ایران با دیگر کشورها را دشوار می‌کند و همین مساله می‌تواند جریان ورود ارز به کشور را کندتر نماید.

 پیش از این نائب رییس اتاق بازرگانی در این خصوص به خبرآنلاین گفت: برای اینکه در این شرایط بتوانیم کانال بانکی و مالی را با اتحادیه اروپا و چین و کشورهایی که اراده دارند از ما نفت بخرند باز نگه داریم، نیازمند این هستیم که در چهارچوب اف‌ای‌تی‌اف، عملیات پولی و بانکی ایران کم ریسک شناخته شود.

وی در توضیح این مطلب افزود: در غیر این صورت هزینه‌ها به حدی افزایش می‌یابد که تاحد زیادی جلوی تعاملات پولی و بانکی را می‌گیرد.

 سلطانی اضافه کرد: از آن طرف با توجه به اینکه در تنگنای تحریم ها قرار داریم و این تنگنا می‌تواند تشدید شود یا آثار غیرقابل پیش‌بینی را در آینده داشته باشد که ما در شرایط کنونی آگاهی کاملی از ان نداریم، پس باید اقتصاد را طوری مدیریت کنیم که در بعد داخلی نیز از شفافیت خارج نشویم.

بر اساس این گزارش هر چند روند معاملات ارز در بازار هنوز آغاز نشده است اما برخی صرافان در پاسخ به اینکه دلار چند است، می‌گویند احتمال افزایش نرخ دلار به ۱۲ هزار تومان وجود دارد.دلار چند روزی است در آستانه 12 هزار تومان ایستاده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    خب مجمع تشخیص قطعا پالرمو را رد می کند و دلار هم بالا می رود. در این شکی نیست. پس پیش به سوی خرید دلار!