| کد خبر: 255068 |

نقش پررنگ فرودگاه یزد در توسعه صنعت گردشگری

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد گفت: باتوجه به جهانی بودن شهر یزد، بدون شک فرودگاه نقش پررنگی در توسعه صنعت گردشگری و اقتصادی خواهد داشت.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد گفت: باتوجه به جهانی بودن شهر یزد، بدون شک فرودگاه نقش پررنگی در توسعه صنعت گردشگری و اقتصادی خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ کمال دهقان منشادی اظهار کرد: فرودگاه یزد برای تحول و توسعه صنعت گردشگری نیازمند اعمال برخی تغییرات در زیرساخت ها است تا بتواند نقش مهم خود را در پیشرفت استان ایفا کند.

وی تصریح کرد: ساخت تکنیکال بلاک جدید به‌دلیل قدمت و نامناسب بودن برج موجود، احداث ساختمان‌های ایمنی زمینی و سپاه حفاظت هواپیمایی و تملک 300 هکتار اراضی مجاور فرودگاه، از جمله اقدامات تحول آفرینی است که می بایست در فرودگاه انجام شود.

مدیرکل فرودگاه‌های یزد با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت تبدیل شدن به مرکز تعمیرات هواپیما در کشور است، گفت: فرودگاه یزد دارای ظرفیت های متنوعی است که توجه به آن با توسعه همراه خواهد بود.

دهقان منشادی تصریح کرد: امکان ایجاد حمل و نقل ترکیبی باتوجه به ظرفیت موجود، از دیگر برنامه هایی است که می بایست در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اهدافی که تاکنون در فرودگاه یزد بر زمین مانده است، عنوان کرد: برخی برنامه ها نظیر ایجاد مرکز اقامتی، رفاهی و ورزشی به‌صورت مجتمع در اراضی 15 هکتاری همجوار فرودگاه با کاربری تجاری، تاکنون نافرجام مانده که با ایجاد بستر مناسب جهت انجام آن می‌توان به این هدف جامه عمل پوشاند.

مدیرکل فرودگاه‌های یزد با بیان اینکه اقدامات مهمی در راستای ایمنی پرواز و ارائه خدمات بهتر به مسافران در سال 1401 انجام شد، خاطرنشان کرد: بهسازی باند فرودگاه و تاسیس شرکت هواپیمایی یزد ایر از جمله اقداماتی بود که در یک‌سال اخیر انجام شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.