| کد خبر: 253214 |

۴۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح هندسی بزرگترین میدان یزد منظور شد

طرح اصلاح هندسی میدان امام حسین(ع) بعنوان بزرگترین میدان شهر و استان یزد در راستای کاهش ترافیک در این معبر با موافقت شورای شهر تصویب و برای آن ۴۰۰ میلیارد تومان منظور شد.

تین نیوز

طرح اصلاح هندسی میدان امام حسین(ع) بعنوان بزرگترین میدان شهر و استان یزد در راستای کاهش ترافیک در این معبر با موافقت شورای شهر تصویب و برای آن ۴۰۰ میلیارد تومان منظور شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سخنگو و نائب رئیس این شورا گفت: با مصوبه شورای شهر و با توجه به ترافیک سنگین رینگ میانی شهر و نارضایتی مردم، همچنین شکل گیری کاربری های جاذب سفر در میدان امام حسین(ع)، طرح اصلاح هندسی این میدان به صورت سه سطحی به موافقت اعضای شورای شهر رسید و عملات آن در سال ۱۴۰۲ آغاز می شود.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شورای اسلای شهر یزد، حجت الاسلام سید محمد ناصر حیدری افزود: ۱۷ سال از زمان احداث تقاطع غیر همسطح امام حسین (ع) که یکی از اصلی ترین تقاطع های شهر یزد است، میگذرد.

به گفته وی در همان زمان نیز بحث سه سطحی کردن این تقاطع یعنی مسیر روگذر حدفاصل بلوار شهید بهشتی و بلوار کوثر در دستور کار بوده اما به دلیل اینکه بلوار کوثر هنوز احداث نشده بود و این روگذر اولویت نداشت اجرایی نشد.

سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: اکنون باتوجه به تشدید مشکلات ترافیکی و با وجود حجم ادارات در این منطقه، ضرورت دارد تدبیری در خصوص این تقاطع اندیشیده شود.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، بلوار شهید بهشتی به بلوار کوثر و بالعکس متصل خواهد شد گفت: در این طرح علاوه بر اینکه بلوار شهید بهشتی و بلوار کوثر با یک پل غیر هم سطح به هم متصل می شوند، از سمت بلوار باهنر به سمت بلوار حمیدیا زیرگذر احداث می شود تا ارتباط به بلوار حمیدیا برقرار شود و با توجه به وجود راه آهن و پردیس فرهنگی، رفت و آمد سهل تر می شود.

وی با بیان اینکه این طرح می تواند فاز بندی شود و احداث روگذر میتواند به عنوان فاز اول اجرایی شود افزود: نخستین طرح بزرگ عمرانی شهر در دوره ششم تقاطع میدان صاحب الزمان(عج) است که در دهه فجر عملیات آن آغاز شد و اصلاح طرح هندسی میدان امام حسین (ع) دومین پروژه بزرگ عمرانی شهر است.

حیدری ادامه داد: هزینه اجرای این پروژه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که بعد از تأیید شورای ترافیک استان و تصویب کمیسیون ماده پنج استانداری قابل اجرا خواهد بود.

بازگشایی چهار راه ریاضی یزدی

سرپرست معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد از تکمیل و بازگشایی چهار راه ریاضی یزدی با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال خبر داد.

محمد رسول طهماسبی با بیان اینکه میدان ریاضی در مسیر چند محور اصلی و فرعی پرتردد قرار دارد و همواره شاهد گره ترافیکی در این محل بوده ایم گفت: تبدیل میدان ریاضی یزدی به چهار راه باعث افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت عبور و مرور خودروها و امنیت بیشتر در تردد عابرین پیاده خواهد بود .

سرپرست معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری با اشاره به اینکه زیر سازی، جدول گذاری و آسفالت آن به اتمام رسیده است و طی چند روز آینده خط کشی عابر پیاده آن اجرا خواهد شد افزود: عملیات اجرایی تبدیل میدان ریاضی یزدی به چهار راه شامل جابه جایی تاسیسات، تخریب سنگ جدول، آسفالت و بتن، خاکبرداری به حجم ۳۱۰۰ متر مکعب، تسطیح معبر، تهیه و اجرای بتن، نصب سنگ جدول، اجرای لایه های زیر اساس و اساس، آسفالت ریزی به حجم ۸ هزار متر مربع، نصب چراغ ها و علائم ترافیکی می باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.