بازدید سایت : ۱۸۶۰۳۹

راه‌آهن دو خطه رخش- چاه خاور- طبرکوه و خط دوم راه‌آهن اردکان- ارژنگ افتتاح شد

راه آهن دو خطه رخش- چاه خاور- طبرکوه و خط دوم راه آهن اردکان- ارژنگ در استان یزد با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

راه‌آهن دو خطه رخش- چاه خاور- طبرکوه و خط دوم راه‌آهن اردکان- ارژنگ افتتاح شد
تین نیوز |

راه آهن دو خطه رخش- چاه خاور- طبرکوه و خط دوم راه آهن اردکان- ارژنگ در استان یزد با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر استانی رئیس جمهور و هیات همراه به استان یزد، طی سفر به استان یزد همراه با رئیس جمهور و هیات دولت، در مراسم افتتاح راه آهن دو خطه رخش- چاه خاور- طبرکوه و خط دوم راه آهن اردکان- ارژنگ ضمن تقدیر از تلاش های همکاران در مجموعه راه آهن، با اشاره به مصوبه سال گذشته سفر رئیس جمهور درباره تکمیل ۸۰ کیلومتر خط جدید شبکه ریلی استان یزد به عنوان قلب شبکه حمل ونقل ریلی کشور گفت: با وجود برخی عقب ماندگی های حاصل از سال های گذشته در حوزه ریلی، امروز با افتتاح این پروژه شاهد افزایش ظرفیت حمل ریلی بار از ۱۳ میلیون تن در سال به بیش از ۱۵ میلیون تن و رشد حدود ۲۰ درصدی جابجایی بار با قطار خواهیم بود.

بذرپاش از سرمایه گذاری بیش از ۳ هزار میلیارد تومانی در ابر پروژه ریلی بافق به زرین شهر در استان یزد خبر داد و ابراز امیدواری کرد با مصوبات سفر امروز رئیس جمهور بتوان در سال آینده کل این خطوط ریلی را افتتاح کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت تکمیل و توسعه شبکه ریلی کشور در حمل بار گفت: هرچه بیشتر از حمل جاده ای بار به سمت حمل ریلی بار حرکت کنیم، صرفه جویی انرژی و کاهش خسارات و تلفات جاده ای را به دنبال خواهد داشت و هم نشان دهنده هنر مدیریتی کشور بوده هم به نفع اقتصاد و سلامت کشور است.

بذرپاش با اشاره به جلسه روز گذشته با معاون اول رئیس جمهور گفت: چند پروژه دارای فوریت در وزارت راه و شهرسازی در حوزه کاهش تلفات جاده ای خواهیم داشت.

 وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۸ درصد شبکه ریلی کشور در استان یزد قرار دارد، افزود: به این ترتیب می توان گفت با هاب ریلی در این منطقه مواجهیم و همه ذینفعان این حوزه از جمله معادن این منطقه باید به دولت کمک کنند تا هرچه سریعتر خطوط برنامه ریزی شده حوزه ریلی را تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر افزایش سرعت سیر قطارها از ۸۰ کیلومتر به ۱۴۰ کیلومتر هم زمان سفر را کاهش می دهد و هم با ایجاد صرفه اقتصادی در حمل بار، انگیزه لازم را برای انتقال و حمل کالا با شبکه ریلی بجای حمل ونقل جاده ای فراهم می کند.

بذرپاش تاکید کرد: البته ظرفیت اسمی سرعت قطارها تا ۱۶۰ کیلومتر در نظر گرفته شده است.

 وزیر راه و شهرسازی در ادامه خاطر نشان کرد: توسعه شبکه ریلی کشور هم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در جلسات خصوصی و عمومی قرار گرفته و هم مورد تاکید ریاست جمهوری است و در برنامه های بلند مدت کشور نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است چرا که که ایمنی حمل بار و صرفه های متعدد اقتصادی و ... دارد.

وی افزود: البته در این حوزه با محدودیت های مالی نیز مواجهیم که تلاش شده با روش های مختلف آن را برطرف کنیم.

 وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید با استفاده از روش های فراتر از منابع عمومی در نظر گرفته شده در بودجه های سنواتی و با تزریق منابع مالی به بخش ریلی از محل فروش دارایی ها، سال آینده جهش معناداری را در این حوزه داشته باشیم.

بذرپاش در پایان سخنان خود با بیان اینکه نگاه ویژه ای به استان یزد وجود دارد، افزود: باید هرچه سریع تر پروژه های ریلی و جاده ای این استان را به اتمام برسانیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.