| کد خبر: 213748 |

افزایش کرایه اتوبوس‌های بین شهری مهریز و گلایه مردم

افزایش ۳۵ درصدی کرایه اتوبوس‌های بین شهری در مسیر یزد به مهریز و بالعکس در روزهای اخیر موجب ناخرسندی شهروندان این شهرستان شده است.

تین نیوز

افزایش ۳۵ درصدی کرایه اتوبوس‌های بین شهری در مسیر یزد به مهریز و بالعکس در روزهای اخیر موجب ناخرسندی شهروندان این شهرستان شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، طی روزهای اخیر نرخ جابه‌جایی هر مسافر در مسیر ۳۰ کیلومتری یزد به مهریز از مبلغ  ۳۶ هزار ریال به ۵۰ هزار ریال افزایش یافت  که در این خصوص جمعی از شهروندان در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با انتقاد از این اقدام بر رسیدگی و حل مشکل تاکید کردند.

این افراد با اشاره به اینکه اکثر استفاده کنندگان را کارگران و کارمندنی تشکیل می‌دهند که به علت نداشتن وسیله نقلیه مناسب باید سالانه در این مسیر به صورت مرتب تردد کنند و افزایش قیمت فشار مضاعفی را بر آنها وارد می‌کند از مسوولان خواستند وضعیت و شرایط آنها را در قیمت گذاری‌ها در نظر گیرند.

مسوولان، افزایش کرایه اتوبوس را رسیدگی کنند

یکی از کارگرانی که باید همه روزه برای کار به مرکز استان مراجعه کند با انتقاد از اقدام اخیر در افزایش کرایه اتوبوس‌های بین شهری منطقه گفت: مسوولان به جاری اینکه با ایجاد بستر مناسب مردم را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تشویق کنند با برخی تصمیم‌ها از آن پیشگیری می‌کنند.

حسین زارع افزود: افزایش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف کالا و خدمات طی ماه‌های اخیر فشار زیادی را بر اقشار آسیب‌پذیر جامعه وارد ساخته و موجب نارضایتی شده که باید دست‌اندرکاران در اقدام‌های خود همواره بر اساس شرایط و وضعیت اقتصادی مردم اقدام کنند.

وی اظهار کرد: اگر مسوولان امر در کنار افزایش نرخ استفاده شهروندان از وسایل نقلیه عمومی نسبت به تامین برخی زیرساخت‌های مورد نیاز مثلا رعایت بهداشت داخلی،  نصب صندلی‌های راحت و کولر به خصوص در شرایط موجود اقدام می‌کردند مشکلی نبود.

این شهروند مهریزی اظهار کرد: وضعیت ایستگاه‌هایی که باید مسافران برای سوار شدن از آنها استفاده کنند اصلا شرایط خوبی ندارد و با وجودی که بارها به گوش مسوولان رسیده ولی هنوز هیچ اقدام عاجلی به عمل نیامده و باید نسبت به رسیدگی آن اقدام شود.

زارع ابراز امیدواری کرد مسوولان همواره وضعیت مردم و اقشار ضعیف جامعه را در هر هر اقدامی که جنبه اقتصادی دارد در نظر گیرند و  و برای کاهش آلام و مشکلات آنها وظایف خود را انجام دهند نه اینکه هر بار در موضوعی با افزایش قیمت‌ها فشار جدیدی وارد کنند.

شهرداری با جدیت مطالبه مردم را پیگیری می‌کند

معاون شهرداری مهریز گفت: افزایش نرخ اتوبوس‌های بین شهری هیچ ارتباطی با این شهرداری و مسوولان شهر ندارد و چندسالی است که زیر نظر سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری یزد است و در این خصوص و افزایش نرخ‌های جدید موجب گلایه شهروندان است .

رسول یزدی افزود: هرچند شهرداری در این ارتباط و نرخ‌گذاری هیچ دخل و تصرفی ندارد ولی یکی از امور مهمی که همواره پیگیری، اقدام و نظارت می‌شود با همکاری بخش‌خصوصی و سایر دستگاه‌های مرتبط موضوع حمل و نقل مردم به مرکز استان است .

این مسوول اظهار کرد: در این خصوص تاکنون به صورت مرتب، مطالبه عموم مردم و مشکلات موجود رصد و برای حل آن و رفاه مسافران اقدام صورت گرفته و بدون شک در زمینه افزایش نرخ‌های جدید اتوبوس‌ها برای تامین رفاه مردم پیگیری به عمل می‌آید.

یزدی گفت: هدف شهرداری در تمام بخش‌ها رعایت حقوق شهروندی و خدمت به آنهاست و اگر جایی مشکلی و مطالبه‌ای باشد با جدیت و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر نسبت به رسیدگی و پیگیری تا حصول نتیجه مثبت مورد نظر شهروندان اقدام می‌شود.

نرخ‌گذاری دست شورای اسلامی شهر نیست

همچنین رییس شورای اسلامی شهر مهریز گفت: چند سالی است که طبق مقررات و تصمیم‌ها ، ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌ها در اختیار شهرداری نیست و سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری یزد  کار رسیدگی، نظارت و برنامه‌ریزی آن را انجام می‌دهد.

علیرضا ابویی افزود: افزایش ۳۸ درصدی جدید نرخ اتوبوس‌های بین شهری تصمیم این سازمان است که شورای اسلامی شهر بعد از اطلاع نسبت به بررسی مطالبات بر حق شهروندان و مسافرانی که در این مسیر روزانه محبور به تردد هستند پیگیری کرده است .

وی یادآور شد:  در این ارتباط مقرر شد که موضوع با در نظر گرفتن شرایط مردم و طول مسیر ۳۰ کیلومتری مهریز به یزد و بالعکس دوباره در دستور کار جدی مسوولان سازمان حمل و نقل شهرداری قرار گرفته و برای تامین نظر شهروندان اقدام مناسب صورت گیرد.

این مسوول اظهار کرد: شورای اسلامی شهر نماینده واقعی مردم است و تمام هم و غم خود را سالانه در تمام بخش‌ها صرف خدمت به شهروندان و حل و فصل امور می‌کند و در این راه به همکاری جدی سایر مسوولان و دستگاه‌های اجرایی منطفه نیاز است .

ابویی گفت: شورای اسلامی همواره مطالبات مردم را در زمینه‌های مختلف بر اساس حقوق شهروندی شنیده و پاسخگوست و بدون شک مشکل اخیر و افزایش نرخ اتوبوس‌های بین شهری جدی بررسی و برای حل آن اقدام مناسب به عمل می‌آید.

مسوولان مهریز همکاری کنند

معاون فنی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد پیشتر گفته بود: افزایش قیمت قطعات و لوازم یدکی، قیمت روغن، لاستیک و موارد دیگر بر نرخ تاثیرگذار است و این اقدام به صورت حداقلی و با احتساب هزینه راننده حدود ۴۰ درصد بوده تا بتوانیم اتوبوس‌های بخش‌خصوصی را همچنان برای خدمات‌دهی به مردم سرپا نگه داریم.

داود زارع با اشاره به اینکه قیمت یک اتوبوس نو حدود سه میلیارد تومان و قیمت قطعات آن نیز بسیار زیاد است افزود: باید اتوبوس‌های فعلی برای بحث خدمات‌دهی مانند کولر با مساعدت شهرداری‌ها تجهیز شوند و برای بهتر شدن شرایط مساعدت شهرداری مهریز و دیگر ارگان‌ها ضروری است.

۱۰ دستگاه اتوبوس روزانه حدود یک هزار مسافر را از شهر مهریز به یزد و بالعکس جابهجا می‌کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.