| کد خبر: 143126 |

نقصان محمدی در گفتگو با پایگاه خبری مطرح کرد:

ایجاد حمل و نقل ترکیبی الویت اصلی راه و شهرسازی یزد

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد اشاره به اهداف کلان استان یزد در حوزه راه و شهرسازی کرد و ادامه داد: حمل‌ونقل ترکیبی به منظور ارتباط حمل‌ونقل ریلی با هوایی و جاده‌ای در مقیاس ملی مهم‌ترین هدف در اداره کل راه و شهرسازی یزد است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد اشاره به اهداف کلان استان یزد در حوزه راه و شهرسازی کرد و ادامه داد: حمل‌ونقل ترکیبی به منظور ارتباط حمل‌ونقل ریلی با هوایی و جاده‌ای در مقیاس ملی مهم‌ترین هدف در اداره کل راه و شهرسازی یزد است.

محمدرضا نقصان محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اشاره به آزادراه نطنز- انار کرد و گفت: در اواخر اسفندماه سال گذشته اجرای 2 قطعه از این آزادراه شامل محورهای اردکان- مهریز و مهریز- انار به تصویب هیات وزیران رسید و در حال پیگیری هستیم تا این قطعه را که با اعتبار بالغ بر هزار میلیارد تومان تصویب شده را شروع کنیم .

وی ادامه داد: آزادراه 483 کیلومتری نطنز - انار یکی از پروژه‌های مهم راه‌سازی در سطح ملی می‌باشد که 3 قطعه از 4 قطعه این پروژه در استان یزد تعریف شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد اشاره به هزینه این پروژه کرد و گفت: هزینه این پروژه هزار و 200 میلیارد تومان تخمین زده شده که بیشتر آن توسط بخش خصوصی پرداخت خواهد شد .

وی هزینه اجرای قطعه نائین- اردکان را بالغ بر 800 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: این پروژه باید در مدت دو سال و نیم مطالعه و اجرایی شود همچنین نزدیک به هفده سال نیز مدت بهره‌برداری این پروژه تعیین شده است .

نقصان محمدی افزود: این آزادراه در توسعه و عمران شهرهای استان بسیار مؤثر است زیرا تراکم جمعیتی استان در محور اردکان-مهریز واقع شده که با ایجاد آزادراه زندگی ساکنین این مناطق متحول خواهد شد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد اشاره به اهداف کلان استان یزد در حوزه راه و شهرسازی کرد و ادامه داد: حمل‌ونقل ترکیبی به منظور ارتباط حمل‌ونقل ریلی با هوایی و جاده‌ای در مقیاس ملی مهم‌ترین هدف برنامه‌ریزی‌ انجام شده در اداره کل راه و شهرسازی یزد است.

نقصان‌محمدی با بیان این که استان یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی از جمله استان‌های استراتژیک کشور است، گفت: اگر طرح‌های ارتباطی در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقلی در استان تعریف شود، مسیر را برای رسیدن به اهداف کلان حمل‌ونقل ترکیبی در کشور باز می‌شود.

وی اشاره به وضعیت جاده‌ای استان کرد و گفت: در استاندار ملی استان یزد پایین‌ترین میزان تلفات را دارد علی‌رغم بار ترافیکی که در استان یزد دارد می‌توان گفت جاده‌های استان از ایمن‌ترین‌ها است .

بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن یزد- اصفهان در سال ۹۶

وی درباره راه‌آهن استان گفت: دوخطه شدن پروژه راه‌آهن یزد- اصفهان با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی در حال انجام است و امیدواریم که امسال به بهره‌برداری برسد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد ادامه داد: خوشبختانه توانستیم حجم بارهای انتقالی را افزایش دهیم این‌طور که افزایش میزان بارگیری و واگن‌های بارگیری شده، خط 17 در ایستگاه چغارت احداث شد که درنتیجه روزانه حدود 20 دستگاه واگن به وزن هزار و 400 تن به بارگیری معدن مذکور اضافه شده است .

نقصان محمدی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات خوب دیگری که توسط شرکت راه‌آهن و با کمک راه‌آهن استان صورت گرفته عملیات ریل‌گذاری تونل و واریانت بلاک ریگ زرین است که با توجه به شیب و فراز و ترافیک سنگین محور مذکور، احداث تونل و واریانت که باعث کاهش شیب و فراز خطوط ریلی می‌شود .

وی به دیگر اقدامات مهم انجام شده در حوزه ریلی استان پرداخت و گفت: مطالعات برای احداث قطار حومه‌ای در استان گرفته شده و این خط ریلی حومه‌ای قرار است میان شهر عقدا تا مهریز و به موازات راه مواصلاتی جاده‌ای میان این دو شهر ساخته شود .

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد ادامه داد: موضوع راه‌اندازی قطار حومه‌ای عقدا- مهریز نیز در دستور کار شورای حمل‌ونقل استان قرار گرفته که توسط اداره کل راه‌آهن در حال پیگیری است و امیدوار هستیم که در سال جدید شاهد پیشرفت این پروژه نیز باشیم. همچنین احداث بزرگراه یزد - بافق، طرح ندوشن-ورزنه، طرح یزد - طبس، یزد - ابرکوه، مروست - ابرکوه و سورمق از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار این اداره کل است.

اجرا طرح مسکن اجتماعی در استان یزد

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با یادآوری اینکه سال گذشته با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در خصوص مسکن اجتماعی صورت گرفت بیان کرد: سازمان ملی زمین و مسکن قرار گذاشته برای این مسکن زمین تهیه کند و در این طرح اجتماعی به دنبال آن هستیم تا مشارکت مردمی را با مباحث بازآفرینی شهری پیوند دهیم .

وی با بیان اینکه حدود 30 درصد از مردم استان در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند گفت: هدف‌گذاری در طرح بازآفرینی شهری این است که دیگر زمین به مساحت شهری استان افزوده نشود و با بازسازی بافت‌های فرسوده نیاز استان به مسکن را مرتفع سازیم .

نقصان محمدی ادامه داد: صندوق ملی زمین و مسکن در سال 96 اجرایی خواهد شد و طی آن در منطقه مهرآوران یزد عملیات تجاری، اداری و مسکونی با مساحت بالغ بر 100 هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری 600 میلیارد تومان از طریق بورس یزد اجرا خواهد شد .

وی بیان کرد: تهیه طرح‌های تفصیلی اردکان، مروست، ‌ ندوشن و احمدآباد مشیر از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه شهری در استان یزد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد اشاره به پروژه‌های مسکن مهر استان کرد و گفت: پرونده مسکن مهر استان گام‌های نهایی را دارد پشت سر می‌گذارد و می‌توانیم با جرئت بگوییم که جزو اولین استان‌هایی هستیم که پروژه مسکن مهر به پایان می‌رسد .

نقصان محمدی در ادامه گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت حاشیه‌نشینی استان یزد گفت: در استان چیزی بالغ بر 7 هزار و 300 هکتار بافت هدف موجود است که از این مقدار 4 هزار و 800 هکتار بافت فرسوده و هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی و چیزی حدود هزار 500 هکتار بافت تاریخی است و با پیگیری‌های جدی صورت گرفته مناطق شناسایی شده را مورد بهسازی قرار دهیم .

پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت

نقصان محمدی درباره پروژه‌های قابل‌افتتاح در هفته دولت گفت: سعی بر این داریم پروژه راه کویری 63 کیلومتری ابرکوه را افتتاح کنیم. از دیگر پروژه‌های مهم می‌توان به راه یزد- بافق به طول 43 کیلومتر که 15 کیلومتر آن زیر بار ترافیکی رفته و مابقی آن پیشرفت فیزیکی 50 درصد داشته و امیدواریم که در پایان شهریورماه به بهره‌برداری برسد .

وی ادامه داد: کریدور شرقی- غربی یکی دیگر از پروژه‌های خوب برای بهره‌برداری می‌باشد که این پروژه یزد را به خراسان جنوبی متصل می‌کند که امیدواریم بتوانیم این پروژه را برای هفته دولت آماده کنیم .

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.