| کد خبر: 265295 |

هزینه تمدید پاسپورت چقدر است؟

هزینه صدور پاسپورت در سال ۱۴۰۲ ، شامل پرداخت وجه کارمزد به سازمان نیروی انتظامی ، هزینه فرم های مربوطه و پرداخت به اداره شهرداری می باشد که از طریق دستگاه های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس ۱۰+ قابل پرداخت است.

تین نیوز

هزینه صدور پاسپورت در سال ۱۴۰۲ ، شامل پرداخت وجه کارمزد به سازمان نیروی انتظامی ، هزینه فرم های مربوطه و پرداخت به اداره شهرداری می باشد که از طریق دستگاه های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس ۱۰+ قابل پرداخت است.

​به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، دریافت پاسپورت ، ملزم به پرداخت هزینه ، برای متقاضیان آن می باشد که این هزینه ، مانند قیمت سایر کالا ها و خدمات ، با توجه به نرخ تورم و دیگر عوامل اقتصادی ، ممکن است هر ساله ، تغییر کند . اما سوالی که در بین افراد متقاضی دریافت گذرنامه ، وجود دارد این است که هزینه صدور پاسپورت در سال ۱۴۰۲ ، بابت چه مواردی و به چه میزان می باشد؟

در پاسخ به این سوال ، باید گفت قیمت صدور پاسپورت در سال ۱۴۰۲ ، شامل پرداخت مبلغ ۵۰۰۰ تومان ، برای دریافت فرم های ثبت نام و شناسه گذرنامه ، پرداخت ۲۰۰۰۰ تومان در وجه سازمان شهرداری، ۱۵۰۰۰ تومان هزینه انگشت نگاری ، ۲۰۰۰۰ تومان هزینه دادرسی ، ۱۸۰۰۰ تومان هزینه عکس و احراز هویت ۴۲۰۰۰ و مبلغ ۱۳۴۰۰۰ تومان هزینه دفتر و ۲۰۰۰۰۰تومان هزینه چاپ و هزینه های دفتری برای تمدید یل تعویض ۳۳۰۰۰ تومان می باشد.

در مجموع، هزینه صدور گذرنامه در سال ۱۴۰۲ ، به علاوه هزینه اداره پست ، به منظور ارسال مدارک برای شخص متقاضی ، مبلغی حدود ۴۷۰۰۰۰ تومان خواهد بود که می بایست ، از طریق دستگاه های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس ۱۰+ ، پرداخت شود .

​پرداخت در وجه شهرداری و نیروی انتظامی ، حتما باید از طریق دستگاه های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس ۱۰+ ، صورت پذیرد . پس از پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه مدارک لازم برای دریافت پاسپورت و اطلاعات خواسته شده ، درخواست صدور گذرنامه سال ۱۴۰۲  ، ثبت و در صورت عدم وجود مشکل ، به فاصله ۵ روز تا یک هفته ، پاسپورت مورد نظر ، به آدرس محل سکونت شخص متقاضی و از طریق اداره پست ، ارسال می گردد.

هزینه صدور پاسپورت در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه صدور  پاسپورت ۱۴۰۲ شامل هزینه فرم های ثبت نام و شناسه گذرنامه هزینه قابل پرداخت به شهرداری و ... بوده که مجموعا در حدود ۴۷۰ هزار تومان می باشد.

هزینه تمدید و صدور مجدد پاسپورت در سال ۱۴۰۲  نیز ۴۷۰ هزار تومان می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.