| کد خبر: 213853 |

۲۶ نفر در تصادفات کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند

رئیس مرکز حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تصادفات سه ماهه نخست امسال، در این استان ۲۶ نفر جان خود را از دست دادند.

تین نیوز

رئیس مرکز حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تصادفات سه ماهه نخست امسال، در این استان ۲۶ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،  محسن جلیل اظهار داشت‬‬: این تعداد در مقایسه با آمار سه ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: تعداد فوتی های حوادث رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در سه ماهه نخست ۹۸، حدود ۳۴ نفر بوده است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: البته باید در نظر داشت که امسال مسافرت ها به علت ملزم بودن به رعایت محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی در ایام شیوع بیماری کرونا کاهش یافت.

جلیل ابراز داشت: بنا بر آمار استخراج شده از واحد اطلاعات آماری مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان در طی ۱۸۲۸ ماموریت انجام شده در موارد سوانح و حوادث ترافیکی در سه ماه اول سال جاری تعداد ۲۳۱۵ نفر مصدوم گزارش شده است.

وی بیان کرد: همچنین در سه ماهه اول سال ۹۸ در ۲۱۲۹ ماموریت انجام شده در موارد تصادف و حادثه های ترافیکی در جاده های درون شهری و برون شهری استان، توسط پایگاه های اورژانس تعداد ۳۴۲۵ نفر مصدوم گزارش شده است.

جلیل از رانندگان هم استانی خواست که از سرعت و سبقت های غیر مجاز پرهیز کنند، حتی المقدور از مسافرت های شبانه پرهیز کنند و با رعایت قوانین و مقررات، عدم شتاب حین رانندگی خاطرات خوبی را برای خود و خانواده خود به ارمغان ببرند.

افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.

این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌های کویری است.

از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه‌های روستایی است که بیش از ۵۰ درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.