| کد خبر: 200482 |

بزرگراه گچساران به بهبهان امسال بهره برداری می شود

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگراه و جاده چهارخطه شهرستان گچساران به بهبهان تا پایان سال جاری بهره برداری می شود.

تین نیوز

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگراه و جاده چهارخطه شهرستان گچساران به بهبهان تا پایان سال جاری بهره برداری می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، غلامرضا تاجگردون اظهار داشت: این بزرگراه که از شهر دوگنبدان تا پل خیرآباد در مرز شهرستان گچساران با بهبهان طراحی شده است بخشی از آن در سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ بهره برداری شد.

وی بیان کرد: بخشی از ساخت چهارخطه گچساران به بهبهان نیز به طول ۱۳ کیلومتر در حال اجراست که ۹ کیلومتر آن احداث و چهار کیلومتر دیگر در دست ساخت است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عملیات اجرایی بزرگراه بابامیدان، گچساران به بهبهان در سال ۱۳۹۳  با یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال  اعتبار آغاز شد.

تاجگردون اظهار داشت:این جاده مهم بخشی از کریدور ارتباطی خوزستان به فارس است ، جنوب غرب را به شرق کشور متصل می کند و یکی از مسیرهای پرترافیک جنوب ایران محسوب می شود.

وی اضافه کرد:  اجرای۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری، یک میلیون و۴۰۰ متر مکعب خاکریزی،۲۰۰ هزار تن آسفالت و احداث۲۰۰ دستگاه پل سبک و سنگین از بخش های مهم این طرح بوده است.

 تاجگردون تاکید کرد: تا پایان امسال این بزرگراه از منطقه بوستان در شهرستان باشت تا پل خیرآباد  به طول ۷۱ کیلومتر تکمیل می شود و به زیر ترافیک می رود.

نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح چهار خطه بابا میدان، گچساران به بهبهان بیش از ۱۵۰ کیلومتر طول دارد.

تاجگردون ابراز داشت: ۱۰۸ کیلومتر از این جاده در استان کهگیلویه و بویراحمد،۲۵ کیلومتر در استان فارس و ۱۷ کیلومتر آن نیز در استان خوزستان قرار دارد.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت تصریح کرد:طرح ساخت چهار خطه بابا میدان، گچساران به بهبهان  بر اساس برنامه زمان‌بندی باید تا سال ۹۹ بهره برداری شود.

تاجگردون همچنین از رفع مشکل احداث تونل دیل در گچساران خبر داد و افزود: کوتاه شدن مسیر جاده بنادر جنوبی به اصفهان،اتصال شهرستان گچساران به بنادر جنوبی و خارج شدن روستاهای دهستان بویراحمد گرمسیری از بن بست ارتباطی از مزایای ساخت این تونل است.

وی ابراز داشت: در این طرح باید یکهزار و ۲۴۹متر حفاری و تحکیم دهانه ورودی تونل انجام گیرد که تاکنون ۶۰۴متر ان حفر شده است.

تاجگردون تصریح کرد: ۶۸۰متر حفاری و تحکیم دهانه خروجی تونل ،۳۳۰هزارو ۳۰۰متر مکعب خاکبرداری و ۵۸متر مکعب خاکریزی در این طرح تاکنون انجام گرفته است.

وی گفت: برای ساخت این طرح عمرانی یک هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از این میزان اعتبار در نظر گرفته شده بیش از یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال برای ساخت یک دهنه تونل به طول ۲ هزار و ۶۰۰ متر هزینه خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در ادامه گفت: آسفالت ۱۰۰درصدی روستاهای گچساران از دیگر خدمات انجام شده حوزه راهسازی این شهرستان در سال های اخیر است.

تاجگردون آسفالت بخش عمده ای از روستاهای باشت، تعریض و احداث راه های دور دست این شهرستان از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در شهرستان باشت است. 

شهرستان های گچساران و باشت با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.