| کد خبر: 252090 |

بیش از ۱۰ هزار نفر نیرو در حوزه حمل و نقلِ استان کرمان نیاز داریم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان گفت: اکنون به بیش از ۱۰ هزار نفر نیرو در حوزه حمل و نقل در شمال استان کرمان نیاز داریم که شامل گواهینامه پایه یک، گواهینامه ویژه، تعمیر ماشین آلات سنگین و ... است که این نیروها را نداریم.

تین نیوز

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان گفت: اکنون به بیش از ۱۰ هزار نفر نیرو در حوزه حمل و نقل در شمال استان کرمان نیاز داریم که شامل گواهینامه پایه‌ یک ، گواهینامه ویژه، تعمیر ماشین آلات سنگین و ... است که این نیروها را نداریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا جهانگیری ۱۶ بهمن ماه در نشست خبری دستگاه های زیرمجموعه وزرات رفاه در کرمان به مناسبت دهه فجر با گرامیداشت این ایام اظهار کرد: کشور و استان کرمان به شدت از فقر مهارتی رنج می برند و مهارت در سایه مدرک تحصیی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حالی که در کشور ما به مدرک تحصیلی اهمیت زیادی داده می شود اما جامعه به شدت به مهارت نیاز دارد، افزود: یکی از بزرگ ترین مشکلات کشور، بیکاری است که موجب بسیاری از معضلات دیگر در جامعه می شود.

جهانگیری بیان کرد: در حال حاضر اصناف و صنایع ما به متخصص نیاز دارند و از سوی دیگر با تعداد بیکاران مواجه هستیم که این تناقض را با مهارت می توان حل کرد.

مدیرکل آموزش و فنی و حرفه ای استان کرمان گفت: اکنون به بیش از ۱۰ هزار نفر نیرو در حوزه حمل و نقل در شمال استان کرمان نیاز داریم که شامل گواهینامه پایه یک، گواهینامه ویژه، تعمیر ماشین‌ آلات سنگین و ... است که این نیروها را نداریم.

وی افزود: شاید یکی از دلایلش این است خیلی سرمایه گذاری نشده و این رشته و مدرسه حمل و نقل را در آموزش و پرورش نداریم و در دانشگاه ها خیلی کم به این حوزه پرداخته شده است.

جهانگیری در ادامه اظهار کرد: دولت به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیاز مهارت آموزی جامعه باشد و نیازمند همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذاری در کنار فنی و حرفه ای هستیم.

محمدصادق اتحادی مدیر شعب بانک رفاه استان کرمان نیز در این نشست گفت: منابع ما در سال جاری تا پایان دی ماه ۸۱ هزار میلیارد ریال و مطالبات ۱۱۳۱ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی شعب بانک رفاه در استان زیان ده است، افزود: مصارف بانک رفاه در استان کرمان امسال به ۵۲ هزار میلیارد ریال رسیده و ۹۰۰۰ میلیارد ریال معادل ۱۷ درصد رشد مصارف را داشتیم.

اتحادی بیان کرد: در حوزه مسئولیت های اجتماعی، بانک رفاه سال گذشته و امسال بیش از ۳۸ هزار میلیارد ریال امضای تفاهمنامه و مشارکت در کارهای زیربنایی در استان داشته و احداث دو مدرسه در روستای سعیدی و سعادت آباد، کمک های مومنانه، لایروبی قنوات در شهداد و ... از جمله این موارد است.

مدیر امور شعب بانک رفاه کارگران در استان کرمان با اشاره به طرح های حرکت، ربیع رفاه و فرا رفاه گفت: در طرح فرا رفاه همه خدمات به صورت غیرحضوری از بستر این سامانه ارائه می شود و بسیاری از امکانات، افتتاح حساب، پراخت تسهیلات خرد و ... انجام خواهد شد و تعداد مراجعین به بانک از ابتدای سال آینده کاهش می یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.