| کد خبر: 248605 |

لزوم ارتقای ایمنی راه‌ های استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان با اشاره به این که نزدیک به 170 هزار کامیون و کامیونت در جا به جایی مواد معدنی و محصولات کشاورزی این استان فعال هستند، بر لزوم ارتقای ایمنی راه ها تاکید کرد.

تین نیوز

فرمانده انتظامی استان کرمان در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان با اشاره به این که نزدیک به 170 هزار کامیون و کامیونت در جا به جایی مواد معدنی و محصولات کشاورزی این استان فعال هستند، بر لزوم ارتقای ایمنی راه ها تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، سردار عبدالرضا ناظری در جلسه شورای راهبردی تصادفات گفت: استان کرمان از لحاظ موقعیت جغرافیایی و تعداد ترددها در محورهای برون شهری در طول سال های گذشته به تناسب سایر استان ها روند تصاعدی داشته است.

وی افزود: کرمان یک استان معدنی و کشارزی است و در خیلی از موضوعات در بحث جابجایی و ترانزیت مسافر در کشور حرف اول را می زند.

به گفته فرمانده انتظامی استان کرمان، حدود ۴۶ هزار کارگران در بخش معدن استان فعال هستند که حدود هزار و ۵۰۰ خودرو آنها را جابجا ضمن آنکه بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون و کامیونت مواد معدنی را در سطح استان جابجا می کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵۸ هزار دستگاه محصولات کشاورزی استان را جابجا می کنند که عمده این خودروها نیسان است که ایمنی لازم را ندارند.

ناظری با بیان این مطلب که بیش از ۳۰ درصد تصادفات در حوزه ها و محورهای روستایی است، اظهار کرد: متاسفانه در سنوات گذشته متناسب با محورها و تردد آن اعتبار و همراهی لازم از طرف دستگاه های متولی نداشته ایم.

وی بر لزوم ارتقای ایمنی راه های استان تاکید کرد و در ادامه درخواست حمایت لازم برای احداث پلیس راه در نقاط مهم استان داشت و عنوان کرد: کرمان باتوجه به حادثه خیز بودن در حوزه بلایای طبیعی و ترانزیت قاچاق استان منطقه ویژه ای در کشور است و باید ویژه دیده شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: هزینه های گزافی در سیل اخیر برای بازسازی راه ها شده است که باید این مشکل را اساسی حل کرد زیرا این استان سیل خیز بوده و ممکن است دوباره این تخریب بوجود بیاید و همچنین قاچاق سوخت در محورهای این خطه داریم که هر سانحه آن می تواند حادثه ملی و حتی بین المللی در پی داشته باشد. قاچاقچیان انسان نیز با حرکات خطرپذیری که دارند استان را دچار مشکل کرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.