| کد خبر: 246371 |

وضعیت پروازها به عراق از کرمان در اربعین حسینی

هیچ سورت پروازی مختص استان کرمان یا استان دیگری برای اعزام زائران اربعین تاکنون اختصاص داده نشده است.

تین نیوز

مدیر حج و زیارت استان کرمان گفت: هیچ سورت پروازی مختص استان کرمان یا استان دیگری برای اعزام زائران اربعین تاکنون اختصاص داده نشده است و همه پروازها از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به نجف و بغداد هستند اما دو شرکت مجری که در استان کرمان از گذشته پرواز به عراق داشتند در این ایام نیز مانند گذشته پرواز به عراق را خواهند داشت.

به گزارش تین نیوز، محمود عرب نژاد درباره آخرین وضعیت ثبت نام شدگان اربعین حسینی (ع) در سامانه سماح به ایسنا گفت: حدود ۱۰۰ هزار نفر در استان کرمان در این سامانه ثبت نام کرده اند که اکثریت آنها ثبت نام قطعی کرده اند.

او با یادآوری این موضوع که تا دو روز قبل از اربعین حسینی، سامانه سماح برای ثبت نام مشتاقان باز خواهد بود، تصریح کرد: تقریبا ۵۵ درصد متقاضیان آقایان و ۴۵ درصد هم خانم ها تشکیل می دهند.

مدیر حج و زیارت استان کرمان، مرزهای شلمچه، چذابه و مرز خسروی را مرزهای خروجی زائران کرمانی اعلام و در ادامه به زائران توصیه کرد که حتما اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین را از مبادی رسمی دریافت و در این اطلاعیه ها به آدرس های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عراق و همچنین مسیرها و تلفن ها ضروری تعیین شده، دقت کنند.

«تشکیل گروه های امدادی و راهنمایان زائرین کار جدید سازمان حج و زیارت است که این گروه ها در نجف، کربلا و مسیر بین این دو شهر با کاورهای مخصوص مشخص بوده و زائران اگر دچار مشکل شدند می توانند از این افراد کمک بگیرند.» این بخش دیگر صحبت های مدیر حج و زیارت استان کرمان به ایسنا بود.

طبق اعلام مدیر حج و زیارت استان کرمان، بیش از ۹۰ هزار نفر از زائران کرمانی درخواست اعزام به صورت زمینی (خودروی شخصی یا ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای)، حدود ۱۷۵۰ نفر از طریق هوایی و تقریبا ۳۰۰ نفر هم از طریق ریلی، را داده اند.

او می گوید: هیچ سورت پروازی مختص استان کرمان و هیچ استان دیگری برای اعزام زائران اربعین تاکنون اختصاص داده نشده است و همه پروازها از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به نجف و بغداد هستند اما دو شرکت مجری که در استان کرمان از گذشته پرواز به عراق داشتند در این ایام نیز مانند گذشته پرواز به عراق را خواهند داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.