| کد خبر: 209858 |

۱۰۰۰ کیلومتر راه عشایری خسارت دیده از سیل در شرق کرمان بازسازی شد

به گفته مدیرکل عشایری استان استان کرمان با تلاش و همکاری حوزه راهداری یکهزار کیلومتر از راههای روستایی تخریب شده بر اثر سیل و سیلاب اخیر در شرق این استان بخصوص منطقه ریگان اصلاح و بازسازی شد.

تین نیوز

به گفته مدیرکل عشایری استان استان کرمان با تلاش و همکاری حوزه راهداری یکهزار کیلومتر از راههای روستایی تخریب شده بر اثر سیل و سیلاب اخیر در شرق این استان بخصوص منطقه ریگان اصلاح و بازسازی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رضا نیکزاد  شامگاه دوشنبه در سفر به شهرستان ریگان و بازدید از راهای خسارت دیده از سیل این شهرستان افزود: گرچه بارش رحمت الهی طی هفته های اخیر تاثیر مطلوبی  بر مراتع  به لحاظ افزایش علوفه و  تولیدات و فراوردهای دامی داشته ولی موجب خسارت زیادی به راههای عشایری شده است .

وی اظهار داشت: بارش بی وفقه و شدید باران خسارات زیادی به راههای اصلی و فرعی مناطق عشایری وارد ساخته که کار بازسازی و اصلاح راهها از ۲۰روز قبل در مناطق روستایی و عشایری شرق استان آغاز شده است.

مدیرکل عشایری استان عنوان کرد: تاکنون ۳۰درصد از راههای عشایری ریگان بازسازی شده اند که با اعزام یک دستگاه بولدوزر دیگر مابقی راهها تا قبل از کوچ عشایر بازسازی و بازگشایی خواهند شد .

نیکزاد وسعت زیاد و پراکندگی جمعیت عشایر ریگان را از دلایل تاخیر بازگشایی راههای عشایری برشمرد و تصریح کرد:  به زودی کار بازگشایی ،اصلاح راهای عشایری ریگان به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل عشایری استان کرمان در خصوص وضعیت کرونا در این مناطق از استان بیان داشت : خوشبختانه تاکنون موردی از ویروس کرونا در بین عشایر شمال استان مشاهده نشده است. 

نیکزاد اضافه کرد:  همکاری خوب عشایر با شبکه بهداشت ، اداره کل عشایری ، معتمدین و تشکل ها باعث شده تا موردی از ویروس کرونا در این مناطق مشاهده نشود.

وی همچنین از زحمات حوزه راهداری ، هلال احمر و گروه های جهادی در امداد رسانی به عشایر قدردانی کرد.

بیشترین عشایر شرق استان  با جمعیت ۲هزار و ۵۰۰خانوار در ریگان وجود دارد.

ریگان در ۲۸۵کیلومتری شرق کرمان قرار گرفته است .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.