| کد خبر: 104631 |

◄ طرح جامع فرودگاه جیرفت نهایی شد

تین‌نیوز| مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به تصویب بازنگری طرح جامع فرودگاه جیرفت، گفت: بخش خصوصی در احداث سردخانه، کارگو ترمینال، سورتینگ و بسته‌بندی در فرودگاه جیرفت تمایل به سرمایه‌گذاری دارد.

به گزارش تین‌نیوز، علی قاسم‌زاده درباره بازنگری طرح جامع فرودگاه جیرفت توضیح داد: این طرح حدود یک سال و نیم پیش در دستور کار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران قرار گرفت و خوشبختانه روزگذشته این طرح طی جلسه‌ای٬ نهایی و تصویب شد.

وی با بیان اینکه تقریبا همه فرودگاه‌ها طرح جامعی دارند که بر اساس استانداردها و تعاریف هر ۵ سال تعریف می‌شود، ادامه داد: مطالعات طرح جامع فرودگاهی با توجه به شرایط جدید فرودگاه از لحاظ مسافر، بار و پرواز انجام می‌شود که به عنوان نقشه راه اصلی توسعه فرودگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان تصریح کرد: در واقع، اگر برای یک فرودگاه طرح جامع وجود نداشته باشد، بر اساس تجربه می‌توانم بگویم که آسیب‌های زیادی به آن وارد می‌شود زیرا کارها به صورت اصولی انجام نشده، ساخت و سازها در محل واقعی خود صورت نگرفته و راه‌های دسترسی در محل اصلی در محل خود واقع نشدند در حالی که برای طرح توسعه فرودگاه به ناچار برخی یا تعداد زیادی از تاسیسات ایجاد شده باید تخریب ‌شوند که هزینه زیادی را برای شرکت فرودگاه‌ها در پی خواهد داشت.

طبق گفته وی، در طرح‌های جامع فرودگاه که مورد بازنگری قرار گرفته، مشکل‌ها برطرف شده‌اند. بازنگری طرح جامع فرودگاه جیرفت سیستم و مسئولان را طوری هدایت می‌کند که از اعمال شخصی و دوباره کاری جلوگیری می‌کند.

قاسم‌زاده عنوان کرد: بخش مطالعاتی طرح جامع فرودگاه‌ها در اختیار مشاوران دارای صلاحیت است و سپس مورد سنجش و تایید متخصصان و مسئولان فرودگاه و شرکت فرودگاه‌ها قرار می‌گیرد تا بهترین گزینه برای این طرح طراحی شود.عوامل تاثیرگذار بر این طرح توسعه مناطق، نیازهای منطقه، پتانسیل مناطق، امکانات بالقوه و بالفعل است.

وی اضافه کرد: اکنون مشاور، مطالعه طرح جامع فرودگاه جیرفت را برعهده دارد. امکانات و نیازها در جنوب استان کرمان شامل ۶ شهرستان با حدود ۷۵۰ هزار نفر جمعیت است که می‌توانند از فرودگاه جیرفت استفاده کنند.

وی یادآور شد: در حقیقت جیرفت یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در ایران است؛ بخشی از این محصولات به کشورهای اروپایی، آسیایی، کشورهای CIS و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شوند که در بازنگری طرح جامع فرودگاه جیرفت مورد توجه قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، نکته‌ای که در بررسی و سنجش مطالعات طرح جامع مورد توجه است، می‌توان به پیشتازی بخش خصوصی در زمینه ایجاد و زیرساخت‌های لازم برای صادرات اشاره کرد. بخش خصوصی برای احداث سردخانه، کارگو ترمینال، سورتینگ و بسته‌بندی تمایل به سرمایه‌گذاری دارند. بنابراین، طرح جامع فرودگاه جیرفت بر مبنای حمل و صادرات بار و مسافر مورد توجه، مطالعه و طراحی قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ قاسم‌زاده یادآور شد: بازنگری طرح جامع فرودگاه جیرفت ۷ مرحله دارد و برای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و نقشه راه است. این طرح متناسب با رشد مسافر، بار و پرواز انجام می‌شود و برای بازهای زمانی ۵، ۱۰ و ۲۰ سال طراحی شده که اگر فرودگاه زودتر از موعد توسعه یابد اجرای طرح هم زودتر پیش می‌رود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • irani @ iran. com 0 0

    خبر خوب مدیرکل جیرفتی برای جیرفتی ها، ایشان از روز انتصاب تمام تلاشش فقط برای فرودگاه جیرفت بوده و غافل از این که استان کرمان ۵ فرودگاه دارد که کوچکترین آنها جیرفت است.