| کد خبر: 163352 |

◄ نخستین قطار مسافری کرمانشاه وارد مشهد شد

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: نخستین قطار مسافری کرمانشاه، در اولین روز فروردین 97، ساعت 10 روز چهارشنبه با پنج واگن و 200 مسافر وارد ایستگاه راه آهن مشهد شد.

تین نیوز

 مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: نخستین قطار مسافری کرمانشاه، در اولین روز فروردین 97، ساعت 10 روز چهارشنبه با پنج واگن و 200 مسافر وارد ایستگاه راه‌آهن مشهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، محمدهادی ضیایی مهر افزود: این قطار دیروز ساعت 13 و 5 دقیقه در آیینی رسمی با حضور رئیس‌جمهوری، هم‌زمان با افتتاح ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه به‌عنوان نخستین قطار مسافری در مسیر کرمانشاه - مشهد، راهی مشهدالرضا (ع) شده بود.

وی گفت: خانواده شهدا، جمعی از آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه، روحانیان و اصحاب رسانه از مسافران این قطار هستند که روز چهارم فروردین‌ماه راهی کرمانشاه خواهند شد.

ضیایی مهر خاطرنشان کرد: فعلاً در برنامه سفرهای نوروزی این قطار روزهای ششم و دهم فروردین به سمت مشهد حرکت خواهد کرد و روزهای هفتم و یازدهم ماه جاری با طی مسافت هزار و 600 کیلومتری به کرمانشاه بازمی‌گردد.

از مجموع 12هزار و 500 کیلومتر خطوط شبکه ریلی کشور هزار و 500 کیلومتر معادل 12 درصد در حوزه سرزمینی خراسان رضوی قرار دارد. این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جابه‌جایی مسافر را در ناوگان ریلی کشور به خود اختصاص داده است.

طرح سفرهای نوروزی راه‌آهن از 25 اسفند تا 15 فروردین به اجرا درمی‌آید و در قالب این طرح، روزانه 98 رام قطار به‌صورت رفت‌وبرگشت و با ظرفیت 40 هزار و 350 نفر، مسافران و زائران بارگاه رضوی را از 27 شهر و مرکز استان، در این مسیر جابه‌جا می‌کنند.

این خط آهن یک خط ۶۰۵ کیلومتری است که از اراک (سمنگان) آغاز و با عبور از شهرهای ملایر، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، سرپل ذهاب و قصر شیرین درنهایت به مرز خسروی می‌رسد سپس به راه‌آهن عراق و ازآنجا به بندر لاذقیه سوریه، دریای مدیترانه و اروپا متصل می‌شود.

پیش‌ازاین طهمورث الیاسی بختیاری رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان کرمانشاه از آغاز بلیت‌فروشی راه‌آهن استان از پنجم فروردین ۹۷ خبر داد و گفت: برای تکمیل این طرح در سال ۹۶، این سازمان اعتباری بیش از ۲.۵ برابر رقم مصوب را تخصیص داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.