| کد خبر: 132621 |

فناوری های سه بعدی به کمک پارک خودرو معلولان آمد

فناوری هوشمندانه و جالبی را برای مانع شدن از پارک کردن افراد در جای پارک ویژه معلولین نوشته شده است تا حداقل معلولان برای جای پارک خاص خود دچار مشکل نشوند .

تین نیوز

به تازگی یکی از شرکتهای فناوری محور فناوری هوشمندانه و جالبی را برای مانع شدن از پارک کردن افراد در جای پارک ویژه معلولین نوشته است تا حداقل معلولان برای جای پارک خاص خود دچار مشکل نشوند .

به گزارش تین نیوز به نقل از خودرونگاران ، در این طراحی جدید در پارکینگ ها در مکان هایی که برای پارک خودروهای معلولان در نظر گرفته شده است ، هنگامی که خودرویی وارد پارک میشود تصویری سه بعدی از یک معلول ظاهر شده و با توضیح این که جای پارک متعلق به یک معلول است اجازه پارک به خودرویی دیگر را نمی دهد .

به نطر می رسد این فناوری جدید مبتنی بر پلاک خودروی معلولان نوشته شده تا تنهازمانی که خودروی معلول قصد پارک خودرو را دارد اجازه کردن را به راکب می دهد .

این فناوری در کشورهای اروپایی در حال پیاده سازی است ، جالب اینجاست که در ایران با وحود منع قانون و اعمال جریمه برای استفاده کنندگان از جای پارک معلولان اما همواره شاهد استفاده این جای پارک ها توسط خودروهای معمولی هستیم.

به گفته سرهنگ عابدی جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خودروهایی که در محل پارک معلولان هستند اعمال قانون و به پارکینگ منتقل می شوند.

وی افزود: پلیس راهور نسبت به نصب تابلوهای محل با جرثقیل و جا به جایی و انتقال خودروهایی که به صورت غیرقانونی و غیر مجاز در این محل ها پارک کرده اند اقدام خواهیم کرد.

جانشین رئیس پلیس راهور در ادامه گفت: درحال حاضر اقدامات مناسبی برای مقابله با افراد متخلف صورت می گیرد اما در آینده نسبت به انتقال خودرو از زیر تابلو پارک مخصوص معلولان به پارکینگ به طور جدی صورت خواهد گرفت.

جانشین رئیس پلیس راهور گفت: مبلغ جریمه افراد متخلف ۴۰ هزار تومان است و همچنین تمهیدات ویژه ای برای افراد معلول و جانباز در صورت نیاز آن ها به پارک خودرو با همکاری سایر سازمان ها اندیشیده خواهد شد.

منبع: خودرو نگاران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.