| کد خبر: 262265 |

◄ امضای تفاهمنامه همکاری بین ایرید و خط فلق

تفاهم نامه همکاری مابین شرکت گسترش صنایع ریلی ایران و شرکت خط فلق امضا شد.

تین نیوز

مهندس متقی پور مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی درباره موضوع تفاهم نامه به خبرنگار تین نیوز گفت :شرکت فلق یکی از شرکت های زیر مجموعه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن است که در زمینه نوسازی خطوط و احداث خطوط فعالیت می کند و ما به عنوان تولید کننده سوزن معمولا در نصب آن دیگر دخالتی نداریم بنابراین شرکت هایی که کار نوسازی انجام می دهند در زمینه نصب سوزن تولید شده نیز با ما همکاری میکنند.
وی افزود : از این لحاظ با شرکت فلق تفاهم نامه همکاری امضا کردیم تا این شرکت در پروژه هایی که به سوزن نیاز دارد این نیاز توسط ما تامین و در کنار آن ما هم قراردادهایی می بندیم تا مشکل نصب برطرف شود چراکه برای ما سهل تر این است که شرکت دیگری نصب را انجام بدهد.
مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی با تاکید این مطلب که ما به لحاظ فنی مشکلی در نصب نداریم ، تصریح کرد: مجموعه ما به عنوان یک شرکت تولید کننده که در کارخانه متمرکز هستیم وقتی می خواهیم پروژه ای را در جایی انجام بدهیم باید تیم مان را برداریم و به شهرستان برویم و ماشین آلات را تامین و تجهیز کنیم اما شرکتی که کار خط را انجام می دهد همیشه ماشین آلات سیار در اختیار دارد و این امر باعث میشود در وقت و هزینه صرفه جویی شود .
متقی به نوسازی خطوط توسط شرکت فلق اشاره کرد و گفت : قطعاتی مورد نیاز است که ما به عنوان تولید کننده قطعات می توانیم تامین کننده آن باشیم.
وی با بیان اینکه ما و شرکت فلق هر دو زیر مجموعه صندق پس انداز کارکنان راه آهن ج.ا.ا هستیم افزود : بنابراین دارای سهام مشترک هستیم و به لحاظ مقررات و قوانین به راحتی می توانیم با هم در تبادل باشیم.
 مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی با اشاره به خصوصی بودن مجموعه خود و شرکت فلق تصریح کرد: ما زیر مجموعه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن هستیم همچنین از لحاظ نهاد های نظارتی بخش دولتی بر ما نظارت دارد اما روی کاغذ ما شرکت خصوصی هستیم .
متقی افزود : ما در تامین قطعات و مواد اولیه با بسیاری از شرکت های خصوصی همکاری داریم و به آنها خدمات رسانی میکنیم و بسیاری از این شرکت های خصوصی مشتریان ثابت ما محسوب می شوند.وی به وضعیت تحریم و تاثیر آن در تامین نقدینگی و واردات قطعات اشاره کرد و گفت : این مشکل در کشور ما همیشه وجود داشته اما برای پشت سر گذاشتن این مشکلات سعی کردیم تا جایی که می توانیم خودمان تولید کنیم. برخی از قطعات را داخلی سازی کردیم. یک سری قطعات را که از خارج وارد می کردیم با شناسایی شرکت های خصوصی که توانمندی این کار را دارند واگذار کردیم و آن ها این کار را برای ما انجام می دهند.
مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی یکی از بزرگترین اقدامات را بحث فورج زبانه دانست و افزود : ما در ریل های زبانه ای که برای سوزن ها استفاده می کنیم از شرکت خارجی خریداری و وارد شرکت دیگری می کنیم و در نهایت به چین ارسال می کنیم و با سیکل طولانی وارد ایران می کنیم که امید است در صورت حل این مساله در زمان و هزینه ، صرفه جویی قابل توجهی خواهیم داشت.
متقی به تامین ریل ها نیز اشاره کرد و گفت : تامین ریل ها توسط شرکت های خارجی صورت میگرفت اما ما با اقدامات لازم خرید کل نیازمان از خارج را حذف کردیم و با شرکت ذوب آهن اصفهان که تولید کننده ریل است وارد مذاکره شدیم و این اقدام را نیز به صنعت و معدن مبنی بر اینکه قرار است شرکت ذوب آهن، ریل مورد نیاز ما را تامین کند اطلاع دادیم.
وی تصریح کرد: قرار بر این شد تا ذوب آهن اصفهان ریل را برای ما تولید کند و خودمان ریل ها را فورج کنیم و این امر سبب میشود تا دیگر از واردات ریل زبانه در داخل بی نیاز شویم. این ها اقداماتی است که با توجه به شرایط کشور تا کنون اجرایی کردیم.مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی با بیان اینکه فورج زبانه ما تا انتهای امسال راه اندازی می شود، افزود : دستگاه پرس و کوره های ما اماده شده است و کار در حال انجام است.اما قسمت بعدی، ذوب آهن اصفهان است برای همین با وزارت صنعت و معدن جلسه ای سه جانبه داشتیم و در آن جلسه مقرر شد ذوب آهن این کار را انجام دهد ولی اینکه چه زمانی این کار را انجام بدهد مشخص نیست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.