| کد خبر: 268120 |

◄ کدام خطوط ریلی تا پایان سال به بهره برداری می رسد؟

راه آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال به بهره برداری می رسد و بندر راهبردی چابهار را به منطقه مرکزی کشور متصل می کند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی وعده داد: راه آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال به بهره برداری می رسد و بندر راهبردی چابهار را به منطقه مرکزی کشور متصل می کند.

به گزارش تین نیوز، مهرداد بذرپاش این مطلب را در مراسم دومین مرحله ورود ناوگان نو و بازسازی شده در سال جاری که ۱۶ بهمن ماه در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد، بیان کرد. 

وی افزود: چند پروژه بزرگ زیرساختی صنعت ریلی در یک سال گذشته به بهره برداری رسید که برخی از آن ها سال ها سرمایه گذاری شده و معطل مانده بود که البته از همه دست اندرکاران این پروژه ها چه در سال های گذشته و چه امروز قدردانی می کنیم.

وی عنوان کرد: پروژه همدان به سنندج یکی از خطوط اصلی ریلی کشور بود که استان کردستان را از بن بست ریلی خارج و به شبکه ریلی متصل کرد.

بذرپاش افزود: با اتصال هر استان به شبکه ریلی توسعه اقتصادی آن جایگاه ویژه ای پیدا می کند و با تکمیل زیرساخت های حمل ونقلی، شرایط برای سرمایه گذاری در آن استان فراهم می شود که می توانیم نتایج آن را در سال های آینده ببینیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پروژه بستان آباد به تبریز از دیگر قطعات بزرگ ریلی کشور بود که بعد از سال ها به بهره برداری رسید و اتفاق بزرگی در غرب کشور رقم زد. این پروژه کارکرد مهمی در کریدور شرقی غربی خواهد داشت.

بذرپاش پروژه بعدی را خط دوم راه آهن اندیمشک به اهواز دانست که در اوایل امسال اجرا شد و گفت: دو خطه کردن محورهای ریلی هم ظرفیت محور را دو برابر می کند و در بخش حمل بار تاثیر به سزایی دارد و هم در جابه جایی مسافر با کوتاه کردن مسافت و زمان سیر نقش ایفا می کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه آهن رشت به کاسپین نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد، گفت: این راه آهن یکی از قطعات راهبردی در حوزه حمل ونقل کالای دریا به دریا است و دو بندر مهم کشور را به یکدیگر متصل می کند.

وی ادامه داد: پروژه شهرکرد به اصفهان نیز تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    خدا قوت دکتر صالحی عزیز انشالله که موفق باشید