| کد خبر: 243755 |

مرور وعده‌ های مسئولان:

◄ بهره برداری از 8 کیلومتر باقی مانده آزادراه منجیل- رودبار به امسال می رسد؟

باند رفت آزادراه منجیل- رودبار به عنوان آخرین حلقه از آزادراه قزوین- رشت در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز در سال جاری به بهره برداری می‌ رسد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت:  باند رفت آزاد راه منجیل- رودبار به عنوان آخرین حلقه از آزادراه قزوین- رشت در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، در سال جاری به بهره برداری می‌ رسد.

به گزارش تین نیوز خیرالله خادمی این وعده را هفته اول اردیبهشت ماه امسال در سفر به استان گیلان عنوان کرد و افزود: آزادراه قزوین- رشت یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی شمال کشور به طول ۱۳۸ کیلومتر است که ۱۳۰ کیلومتر از مسیر زیر عبور قرار دارد و ۸ کیلومتر باقی مانده آن حدفاصل منجیل تا رودبار در حال اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل این آزادراه را موجب حذف گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین- رشت دانست و افزود: به دلیل اتصال آزاد راه به جاده موجود، ظرفیت کل آزادراه با داشتن یک منطقه با گنجایش راه اصلی چند خطه، کاهش می‌ یابد و با در نظر گرفتن افزایش ترافیک عبوری از این آزادراه، این گلوگاه مشکل ساز است و روان شدن کامل ترافیک آزادراه تنها با احداث آزاد راه منجیل- رودبار میسر می‌شود.

خادمی با اشاره به توپوگرافی ویژه منطقه و کوهستانی بودن مسیر اظهار داشت: مسیر رفت این آزاد راه دارای چهار دستگاه تونل به طول سه کیلومتر و ۷ دستگاه پل به طول ۱۷۰۰ متر است که در حال حاضر حفاری تونل‌ ها به اتمام رسیده و بخش کوچکی از لاینینگ تونل‌ ها باقی مانده است و عملیات اجرایی بخش عمده پل‌ های مسیر نیز به اتمام رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ارزش روز این پروژه را بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به منظور تکمیل عملیات اجرایی بخش‌ های باقی مانده مسیر حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.