| کد خبر: 225723 |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وعده داد:

◄ پایان سال ۱۴۰۰؛ زمان بهره‌برداری از راه‌آهن چابهار- زاهدان

طول راه آهن چابهار- زاهدان از چابهار تا سرخس ۱۴۰۰ کیلومتر است که یکی از استراتژیک‌ترین و مهمترین پروژه‌های ریلی به شمار می‌آید.

تین نیوز

راه آهن چابهار- زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خیرالله خادمی، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان این مطلب گفت: طول این پروژه از چابهار تا سرخس ۱۴۰۰ کیلومتر است که یکی از استراتژیک‌ترین و مهمترین پروژه‌های ریلی به شمار می‌آید.

وی 14 آبان ماه امسال در آیین آغاز ریل گذاری این خط ریلی افزود: پروژه راه‌ آهن چابهار - زاهدان بلندترین کریدور ریلی کشور است، در این پروژه ۸۰ میلیون متر مکعب خاکبرداری انجام می گیرد که این میزان، ۲ برابر خاکبرداری سد کرخه به عنوان بزرگترین سد خاکی کشور است.

معاون وزیر راه شهرسازی عنوان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ ساخت این پروژه به اتمام می‌رسد و یکی از بزرگترین بنادر اقیانوسی کشور را به شبکه ریلی متصل می‌کند.

خادمی با بیان اینکه پروژه راه‌ آهن چابهار - زاهدان شهر‌های چابهار، نیک‌شهر، ایرانشهر را در جنوب استان به شبکه ریلی متصل می‌کند، گفت: ما در حال حاضر از زاهدان به سمت مرز میرجاوه و پاکستان و خواف به هرات در افغانستان، 2 خط راه آهنی داریم که با اتصال این 2 خط به هم کشور‌های همسایه به ما متصل می‌شوند و برای افغانستان که کشور محصور در خشکی است باعث ایجاد وابستگی به بنادر ایران می‌شود.

وی افزود: منابع این پروژه از صندوق توسعه ملی تأمین شده و حدود ۳۰۰ میلیون یورو برای این پروژه در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۰۰ میلیون یورو برای آن پرداخت شده و ۲۰۰ میلیون یورو معادل ۸ هزار میلیارد تومان باقی مانده که امیدواریم با تخصیص آن بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.