| کد خبر: 193799 |

مرور وعده‌های مسئولان:

◄ وعده شهردار تهران برای مترو که محقق نشد

شهردار تهران در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور از کارخانه واگن سازی تهران، وعده داد که هر ماه یک قطار به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی اضافه شود اما این وعده تاکنون محقق نشده است.

تین نیوز

شهردار تهران در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور از کارخانه واگن سازی تهران، وعده داد که هر ماه یک قطار به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی اضافه شود اما این وعده تاکنون محقق نشده است.

به گزارش تین نیوز، پیروز حناچی در این بازدید که 20 خرداد انجام شد گفت: برنامه‌ ما این است که هر ماه یک قطار به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی اضافه کنیم.

وی اظهار کرد: نقطه بحرانی ما تعداد قطارها است؛ برای افزایش راندمان و رسیدن به ٧ میلیون سفر روزانه با مترو (درحال حاضر ٢ میلیون سفر روزانه با مترو انجام می‌شود) باید سرفاصله قطارها را کم و تعداد آن‌ها را بیشتر کنیم؛ این همان هدف اصلی است که در حوزه مترو پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: کارخانه واگن سازی تهران ٧٠ درصد واگن‌های متروی تهران را تامین می‌کند،  ٣۶ تا ۴٠ درصد از این تعداد واگن، داخلی است و تلاش می‌شود میزان تولیدات داخلی افزایش یابد.

شهردار تهران عنوان کرد: در حال حاضر این کارخانه قطار موردنیاز برخی از کلانشهرهای دیگر را نیز تامین می‌کند.

وی با اشاره به این‌که برای رساندن سرفاصله قطارها به ٢ دقیقه به ٢۰۰۰واگن نیاز داریم، افزود: به‌طور معمول واگن‌ها به شکل سی‌کی‌دی وارد کشور می‌شوند، میزان تولید داخل نیز حدود ٣٠ تا ۴٠ درصد است و تلاش می‌کنیم این میزان افزایش یابد.

به گفته حناچی در حال حاضر ظرفیت کارخانه واگن سازی تهران کم تر از ٣٠ درصد است که امیدواریم توسعه یابد؛ اصلی‌ترین مشکل برای رسیدن به این هدف نیز محدودیت مالی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.