| کد خبر: 149948 |

بازخوانی وعده‌ها؛

◄ بهره‌برداری از 190 کیلومتر از کریدور نوار ساحلی خلیج فارس؛ امسال

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل مردادماه امسال وعده داد تا پایان امسال 190 کیلومتر از کریدور شماره یک به بهره‌برداری برسد و نهایتا کریدور شماره یک(نوار ساحلی خلیج فارس) 5 ساله تحویل داده شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل مردادماه امسال وعده داد تا پایان امسال 190 کیلومتر از کریدور شماره یک به بهره‌برداری برسد و نهایتا کریدور شماره یک(نوار ساحلی خلیج فارس) 5 ساله تحویل داده شود.

بر اساس خبری که 11 مرداد ماه امسال در تین‌نیوز منتشر شد، خیرالله خادمی گفت: در راستای تحقق افزایش سهم ترانزیت در رشد اقتصادی کشور از طریق زیرساخت‌ها، احداث و تکمیل 10 کریدور را در دستور کار قرار دادیم که از این 10 کریدور، 2 کریدور ردیف اعتباری گرفته‌اند.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل با بیان این که کار اجرایی تکمیل و احداث 2 کریدور شماره 10 (محور بندر امام - بازرگان) و کریدور شماره یک (کریدور حاشیه خلیج فارس) آغاز شده است، اظهار داشت: هر چند که سایر کریدورها هم به صورت متفرقه‌ اعتبار برای ساخت دارند اما اعتبار این 2 کریدور به تصویب دولت رسید.

خادمی ادامه داد: کریدور شماره یک حاشیه خلیج فارس را طی می‌کند و از شلمچه در مرز عراق شروع می‌شود و بعد از طی استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان به بندر گوادر در سیستان و بلوچستان می‌رسد. طول این کریدور 1650 کیلومتر است که قرار است در مقاطع پرترافیک به صورت بزرگراهی احداث شود.

وی با بیان اینکه 800 کیلومتر این کریدور یعنی 50 درصد کل طول آن در استان هرمزگان واقع شده است، گفت: از این 800 کیلومتر حدود 90 درصد به صورت بزرگراهی ساخته می‌شود و در حال حاضر 300 کیلومتر آن زیر بار ترافیک است.

خادمی ادامه داد: در 460 کیلومتر دیگر چند شرکت پیمانکاری مشغول به فعالیت هستند و برنامه این است که امسال حداقل 100 کیلومتر از این کریدور در استان هرمزگان را تحویل دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: 70 کیلومتر از این کریدور شماره یک از استان خوزستان عبور می‌کند که امسال 25 کیلومتر از این مسیر را در قسمت‌های اصلی به بهره‌برداری می‌رسانیم.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: در استان بوشهر هم حدود 100 کیلومتر از این کریدور در حال ساخت است که قرار بر این است که 70 کیلومتر آن امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان هم در قالب چند قطعه 400 کیلومتر از مسیر در حال ساخت است، ادامه داد: در نهایت طبق برنامه‌ریزی‌ها نوار ساحلی خلیج فارس تحت عنوان کریدور شماره یک را به صورت بزرگراهی و راه اصلی می‌توانیم در پنج سال آینده تحویل دهیم.

وی با اشاره به ساخت 20 دستگاه پل در این منطقه برای احداث کریدور شماره یک اظهار داشت: آبراه‌های متعددی از مسیر این کریدور عبور می‌کنند تا به خلیج فارس برسند. بنا بر این 20 دستگاه پل در این منطقه باید ساخته شود تا بتوان کریدور شماره یک را تکمیل کنیم. آخرین پل بین هرمزگان و چابهار در حال ساخت است که عملیات احداث این پل تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال از مجموع کریدور شماره یک 190 کیلومتر به افتتاح خواهد رسید، گفت:‌ این 190 کیلومتر از 4 استان کشور عبور خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.