◄ حوادث ترافیکی در اروپا هشتمین عامل مرگ و میر است در ایران دومین
به 32 دستگاه و نهاد مربوطه اکتفا نکنید، فقط یک نهاد برای تصادفات مشخص و فعالیت داشته باشد کافی است.
دهه اقدام برای ایمنی حمل و نقل به پایان رسید.
سازمان راهداری با همکاری صدا و سیما در این 10 روز برنامه های آموزنده خوبی ارائه نمودند.
برنامه صدای راهبران در روزهای زوج از رادیو ایران و برنامه با من راه بیا از رادیو جوان از شنبه تا سه شنبه هر هفته برای کاربران جاده ای و عموم مردم روی آنتن می رود.
در این دهه به مقوله ایمنی و راهکارهای کاهش حوادث رانندگی اشاره شد و کارشناسان هم ایده های خود را بیان فرمودند و جا دارد از مدیران رادیو سلامت و کارشناس مجری برنامه مخاطب خاص که به ایمنی توجه ویژه دارند تشکر و دست مریزاد عرض کرد.
پیشنهاداتی مد نظر است که انشالله مورد توجه و عنایت مسئولان سازمان راهداری و دفتر ایمنی ترافیک قرار گیرد:
1- برنامه های رادیویی باید در موقع پخش از طریق سیستم های صوتی و بلندگوهای پایانه های بار همزمان پخش شود.
2- کارشناسان ادارات تابعه و به خصوص ایمنی ترافیک در سراسر کشور، همزمان حدود 20 دقیقه شنونده این نکات تخصصی باشند.
3- این برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی باید از طرف روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضبط و فایل صوتی آن به انجمن های رانندگان سراسر کشور ارسال و از طریق شبکه های اجتماعی و کانال های ارتباطی به رانندگان اطلاع رسانی شود.
متاسفانه بسیاری ازکارشناسان و کارمندان ادارات راهداری سراسر کشور و رانندگان حمل و نقل سنگین از این برنامه ها بی اطلاع هستند.
بنده به نوبه خود انجام وظیفه کرده و بی تفاوت نبوده و این برنامه ها را هر هفته ضبط و به همکاران راننده اطلاع رسانی می کنم. در این برنامه ها می توان از تجربیات و اطلاعات بالقوه رانندگان برون شهری بهره گرفت.
حوادث رانندگی کشور همچنان قربانی می گیرد و خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد کشورمان وارد می کند.
حوادث ترافیکی در کشورهای اروپایی هشتمین عامل مرگ و میر، شناخته شده ولی در کشور ما دومین عامل است.
پنج فاکتور اصلی در این مقوله قابل تامل است: سیستم مدیریت ایمن، خودرو ایمن، کاربر ایمن، راه ایمن و اقدامات ایمنی پس از حادثه.
سه سال است منتظر، اقدامات اولیه مسئولان هستیم.
سه سال است منتظر تشکیل ستاد و کارگروه بررسی تصادفات در استان های کشور هستیم.
متاسفانه در سال گذشته حوادث ترافیکی افزایش 15 درصدی را رقم زد، بیش از این تعلل جایز نیست.
138 همت، هر جانباخته 8 میلیارد تومان خسارت و هدر رفتن حدود 13 درصد تولید ناخالص کشور زیبنده کشورمان نیست.
آقای رئیس جمهورمحترم جلوی ضرر را هر موقع بگیرید منفعت است.
به 32 دستگاه و نهاد مربوطه اکتفا نکنید، فقط یک نهاد برای تصادفات مشخص شود و فعالیت داشته باشد کافی است.
* راننده و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.