| کد خبر: 150811 |

معاون تاکسیرانی همدان خبرداد:

ساماندهی 1000 دستگاه خودرو برای سرویس مدارس همدان

معاون تاکسیرانی و حمل و نقل کالا و بار شهرداری همدان گفت: تاکنون یک هزار دستگاه خودرو برای سرویس مدارس همدان ساماندهی شده است.

تین نیوز

 معاون تاکسیرانی و حمل و نقل کالا و بار شهرداری همدان گفت: تاکنون یک هزار دستگاه خودرو برای سرویس مدارس همدان ساماندهی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، مهران حاجیان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ساماندهی سرویس‌های مدارس، عنوان کرد: همدان به عنوان پایلوت اجرای این طرح در کشور شناخته شده است.

وی با بیان اینکه سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی (سپند) با هدف کسب رضایتمندی خدمات گیرندگان این حوزه و تاکید بر اهمیت ارائه خدمات با کیفیت در جامعه دانش آموزان ایجاد شده است، گفت: رانندگانی که قصد ارائه خدمت در قالب سرویس مدارس را دارند باید فعالیت قانونمندی داشته باشند و اطلاعات آنها در سامانه سپند ثبت شود.

حاجیان با اشاره به اینکه امسال برچسب سرویس مدارس با هماهنگی پلیس راهور و آموزش و پرورش با طرحی نو تهیه شده و بر روی خودروها نصب شده است، گفت: نرخ مصوب شده سرویس‌های مدارس برای مسافت از صفر تا 3 کیلومتر 65 هزار تومان، 3 تا 7 کیلومتر 80 هزار تومان و بالای 7 کیلومتر 90 هزار تومان است.

وی بابیان اینکه مقرر شده تا مبلغ 10 هزار تومان نیز این نرخ‌ها با رضایت والدین و و به شرط ویژه بودن خودرو بازنگری شود، گفت: تا کنون یک هزار دستگاه خودرو برای سرویس مدارس همدان ساماندهی شده است.

معاون تاکسیرانی و حمل و نقل کالا و بار شهرداری همدان افزود: پیش‌بینی شده تا پایان آبان ماه این تعداد به دو برابر افزایش یابد و قرارداد ما با سرویس مدارس نیز 9 ماهه انجام می‌شود.

حاجیان با اشاره به اینکه هر سرویس تنها انتقال 4 دانش‌آموز را برعهده خواهد داشت و غیر از این تعداد خلاف است، گفت: امسال نظارت سه برابر افزایش یافته و تقریباً 18 نفر از بازرسان در این حوزه فعالیت دارند که به بازرسان حوزه‌های مختلف کمک می‌دهند.

وی با بیان اینکه در راستای ساماندهی سرویس مدارس در کنار سازمان تاکسیرانی، آموزش و پرورش و پلیس راهور وظیفه مهمی دارند، افزود:‌ متاسفانه عدم اشرافیت مدیران مدارس بر سرویس مدارس به عنوان معضلی در راه ساماندهی این خودروها است.

معاون تاکسیرانی و حمل و نقل کالا و بار شهرداری همدان بیان کرد: برخی والدین با قولنامه سوری موفق به ثبت نام فرزندان خود در مدارس می شوند و بعد از آن به دلیل شرم از گفتن واقعیات به مدیران مدارس، در بکارگیری سرویس مدارس برای فرزندان خود نیز با مشکلاتی مواجه هستند و همین موضوع سبب شده مدیران اشراف کامل به این موضوع نداشته باشند.

حاجیان همچنین از فعالیت 200 راننده تاکسی خانم در همدان خبر داد و افزود: بر نحوه فعالیت تاکسی های شهر همدان نظارت می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.