| کد خبر: 196994 |

لزوم توسعه حمل و نقل ریلی در هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طرح توسعه «ریل- بندر» یک اقدام راهبردی و اثرگذار برای توسعه همه جانبه صنعت حمل و نقل هرمزگان است.

تین نیوز

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طرح توسعه «ریل- بندر» یک اقدام راهبردی و اثرگذار برای توسعه همه جانبه صنعت حمل و نقل هرمزگان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اله مراد عفیفی پور در نشست مشترک با مدیرکل راه آهن هرمزگان، اظهار داشت: طرح توسعه «ریل- بندر» به عنوان یک اقدام راهبردی و اثرگذار برای توسعه همه جانبه صنعت حمل و نقل هرمزگان و نقش آفرینی بیشتر اقتصاد درون زا است.

وی با اشاره به امکانات و ظرفیت های ریلی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر بازرگانی ایران، گفت: با سرمایه گذاری گسترده سازمان بنادر و دریانوردی در این بندر، ۶۰ کیلومتر شبکه ریلی با ظرفیت سالیانه ۱۰ میلیون تن امکان تخلیه و بارگیری، ایجاد شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه امیدواریم قطعات باقی مانده از پازل طرح توسعه "ریل- بندر" را تکمیل کنیم، تصریح کرد: بر اساس آمار راه آهن، در دوازده ماهه سال گذشته بیش از ۹ میلیون تن کالا از طریق واگن در بندر جابجا شد که با توجه به ظرفیت ایجاد شده، ضریب عملکرد چشمگیر و استفاده ۹۰درصدی از ظرفیت های موجود را نشان می دهد.

 محمدرضا چنگانی؛ مدیرکل راه آهن هرمزگان نیز با اشاره به برنامه های این اداره کل در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی در استان به منظور پوشش تقاضای واقعی بار و مسافر، از شاخصه هایی همچون ایمنی کالا، کاهش آلودگی هوا، مصرف سوخت کمتر و کاهش ترافیک به عنوان مزایای حمل و نقل ریلی سخن به میان آورد و در خصوص تقویت همکاری های دوسویه برای رفع چالش های موجود اعلام آمادگی کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.