| کد خبر: 247359 |

◄ مصادیق تصدی گری در راه آهن

به نظر می رسد پس از سال ها تلاش مدیران ارشد راه آهن برای اجرای قانون و انتقال وظایف تصدی گرایانه خود به بخش های غیردولتی، هنوز بخش زیادی از این وظایف واگذار نشده است.

تین نیوز

به نظر می رسد پس از سال ها تلاش مدیران ارشد راه آهن برای اجرای قانون و انتقال وظایف تصدی گرایانه خود به بخش های غیردولتی، هنوز بخش زیادی از این وظایف واگذار نشده است.

به گزارش تین نیوز، کارشناسان حمل و نقل معتقدند یکی از مصادیق تصدی گری در راه آهن تملک بزرگترین شبکه حمل و نقل بار در پوشش شرکت های زیر پوشش صندوق کارکنان راه آهن است که ارکان آن منصوب مدیر عامل راه آهن هستند.

به گفته کارشناسان، مصداق دیگر تصدی گری در راه آهن نفوذ کامل در مدیریت شرکت رجا به عنوان بزرگترین شرکت حمل و نقل مسافری است.

آنان معتقدند؛ اصرار راه آهن بر حفظ لکوموتیوها در حالی که توان مالی نگهداری و تعمیرات آنها را نداشته و بسیاری از آنها خارج از سرویس و خارج از گردش هستند، از دیگر مصادیق تصدیگری راه آهن است.

این در حالی است که پیمانکاران تعمیرات نیز بیش از دو هزار میلیارد تومان از راه آهن طلبکار هستند.

کارشناسان معتقدند تلاش برای حذف بخش خصوصی واقعی از نگهداری و تعمیرات ناوگان و اصرار بر واگذاری این فعالیت به کارکنان کارخانجات به صورت امانی نیز مصداق دیگری از تصدی گری راه آهن است.

به گفته آنان از دیگر مصادیق تصدیگری می توان به بازگرداندن سیستم بازرسی تعمیرات ناوگان به راه آهن اشاره کرد در حالی که سال ها برای برون سپاری این فعالیت تلاش و برنامه ریزی شده بود.

به باور کارشناسان بازگرداندن مالکیت شرکت تراورس به راه آهن به جای اصلاح شیوه و فرایند واگذاری ها نیز از دیگر مصادیق است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • روشن 0 0

    حالا واگذاری هایی که کردید مثل بالاست مثلا موفق بوده سیاست گذار این واگذاری ها خودش از این سیستم خارج شده و جوابگوی هیچ چیزی نیست