| کد خبر: 98643 |

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور، خبر داد:

◄ برگزاری دوره‌های آموزشی معاینه‌فنی

تین‌نیوز| مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور از برگزاری دوره‌های آموزشی معاینه‌فنی با سرفصل بازرسی خودروهای با سوخت گاز طبیعی فشرده (CNG) به صورت مستمر خبر داد.
                              
به گزارش تین‌نیوز، به نقل از روابط عمومی اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور، قیصر با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: در مراکز معاینه‌فنی خودروهای سبک کشور، بازرسی چشمی تجهیزات و قطعات گازسوز خودرو توسط کارشناسان مجرب اجباری شد.
 
وی در ادامه با بیان این نکته که، «هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی آشنایی مدیران، بازرسان و کارشناسان مراکز معاینه‌فنی با الزامات و فرآیند بازرسی خودروهای گازسوز و مخازن و قطعات آن می‌باشد»، افزود: در حقیقت آموزش کلید شروع معاینه‌فنی خودروهای گازسوز در کشور می‌باشد.
 
مدیرعامل اتحادیه‌سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور، با تاکید بر نهایی شدن دستورالعمل ماده 3 از آئین‌نامه اجرایی نحوه انجام و صدور برگ معاینه‌فنی خودرو، گفت: بحث شروع معاینه‌فنی خودروهای گازسوز در مراکز کل کشور را قریب‌الوقوع بوده و تمامی مراکز در اسرع وقت می‌بایست امکانات لازم برای انجام معاینه چشمی خودروهای گازسوز را تامین کنند.
 
وی به تعداد زیاد خودروهای گازسوز کارخانه‌ای و هم‌چنین خودروهای مجهز شده به مخزن CNG در کارگاه‌هاِی مجاز اشاره و تعداد خودروهای مشمول بازرسی را حدود 5 میلیون خودرو برآورد کرد و گفت: به استناد ماده 6 از آئین‌نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو مصوب 93/09/19 هیات محترم وزیران، مراکز معاینه‌فنی در مورد خودروهای دارای سوخت CNG، موظف شدند در هر دوره معاینه‌فنی، ابتدا نسبت به بازرسی چشمی تجهیزات و قطعات گازسوز اقدام کنند.

قیصر در بیان حساسیت موضوع بازرسی خودروهای با سوخت CNG و مسئولیت‌های دیده شده برای مراکز معاینه‌فنی در قبال حوادث روی داده برای خودروها در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، آموزش را به‌عنوان ابزاری برای تربیت نیروی کارآمد و خبره دانست و تصریح کرد: برای اولین بار در کشور شاهد برگزاری دوره آموزشی معاینه‌فنی با سرفصل بازرسی خودروهای گازسوز در این سطح و تعداد نفرات زیاد می‌باشیم. ثبت نام این تعداد نفرات برای شرکت در دوره‌های آموزشی نشانه اعتماد مراکز به اتحادیه بوده و این موضوع بار مسئولیت اتحادیه را سنگین‌تر کرده است به‌طوری که با تلاش مدیران و کارشناسان اتحادیه سعی شده که بهترین امکانات و خدمات در خلال برگزاری دوره برای فراگیران فراهم و بهترین اساتید برای آموزش دوره به کارگیری شوند.
 
مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور در پایان بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزش معاینه‌فنی خودروها در راستای آگاه‌سازی عمومی تأکید و خاطرنشان کرد: وحدت‌رویه و همدلی بین ارگان‌های مختلف نقش موثری در کاهش تخلفات و حوادث احتمالی در امر بازرسی خودروهای گازسوز خواهد داشت.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.