بازدید سایت : ۹۵۱۷۵
| کد خبر ۲۹۸۵۳۴
کپی شد

بررسی وضعیت زیرساخت ها و علل عدم مراجعه موتورسیکلت ها به مراکز معاینه فنی در شبکه تهران

در حال حاضر، زیرساخت های لازم برای معاینه فنی موتورسیکلت ها در کشور فراهم شده است و در مجموع ۷۶ مرکز معاینه فنی در سطح کشور دارای ۸۱ خط آزمون ویژه موتورسیکلت ها هستند و سایر مراکز معاینه فنی خودروهای سبک کشور نیز آمادگی تجهیز به خط آزمون موتورسیکلت را دارا می باشند.

بررسی وضعیت زیرساخت ها و علل عدم مراجعه موتورسیکلت ها به مراکز معاینه فنی در شبکه تهران
تین نیوز |

سیدمحمدحسین سیف السادات  درخصوص معاینه فنی موتورسیکلت ها اظهار داشت: در حال حاضر، زیرساخت های لازم برای معاینه فنی موتورسیکلت ها در کشور فراهم شده است و در مجموع ۷۶ مرکز معاینه فنی در سطح کشور دارای ۸۱ خط آزمون ویژه موتورسیکلت ها هستند و سایر مراکز معاینه فنی خودروهای سبک کشور نیز آمادگی تجهیز به خط آزمون موتورسیکلت را دارا می باشند اما متاسفانه تنها حدود ۲۲ هزار موتورسیکلت به این مراکز مراجعه نموده اند که رقمی بسیار پایین است و حاکی از وجود مشکلات متعددی در اجرای ماده ۸ قانون هوای پاک و مراجعه موتورسیکلت ها به مراکز معاینه فنی می باشد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از روابط عمومی اتحادیه سازمان های مدیریت حمل و نقل شهرداری های کشور؛ وی به تفصیل به بیان چالش های این حوزه پرداخت و عدم رصد و جریمه مکانیزه به دلیل محدودیت های فنی دوربین های پلاک خوان در سطح شهرها و جاده، پوشش پلاک موتور توسط راکبین، تعداد بسیار بالای زیاد موتورسیکلت های فرسوده در حال تردد که باعث عدم امکان توقف و توقیف آنها توسط پلیس گردیده، ترخیص موتورسیکلت ها از توقفگاه ها بدون بررسی معاینه فنی، فرآیند مراکز تعویض پلاک، انجام فرآیند شماره گذاری موتورسیکلت های بدون بررسی معاینه فنی اشاره کرد.

 

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور در ادامه مشکلات عدم تامین منابع جهت نوسازی موتورسیکلت های کاربراتوری و جایگزینی آنها با موتورسیکلت های برقی و یا حتی انژکتوری را ازجمله موانع موجود برسر راه نوسازی موتورسیکلت ها و کاهش آلودگی هوا دانست.
وی افزود: علاوه بر این، باید به دسته بزرگ موتورسیکلت هایی که در حمل و نقل بار و مسافر در پلتفرم های اینترنتی فعالیت می کنند اشاره کرد که در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه هستند، اما بیشتر این موتورسیکلت ها کاربراتوری و قدیمی بوده و مشارکت آنها در فرآیند نوسازی و معاینه فنی بسیار محدود است.
سیف السادات تأکید دارد، مرتفع شدن این مشکلات و چالش ها فراتر از بحث معاینه فنی بوده و نیازمند عزم ملی فراسازمانی و فرادستگاهی می باشد؛ لکن با تمام این مشکلات، اگر همه موتورسیکلت های مشمول معاینه فنی در سراسر کشور مراجعه نمایند،بستر سامانه ای و مراکز معاینه فنی آمادگی دارند در سریعترین زمان جهت ارائه خدمات به مراجعین اقدام نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.