| کد خبر: 254206 |

افزایش ۱۱ درصدی مراجعه وسایل نقلیه به مراکز معاینه فنی کشور

مدیر کل امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور از افزایش ۱۱ درصدی مراجعه وسایل نقلیه به مراکز معاینه فنی کشور در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور از افزایش ۱۱ درصدی مراجعه وسایل نقلیه به مراکز معاینه فنی کشور در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور؛ عبداله متولی در تشریح افزایش مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی در ایام نوروز ۱۴۰۲ گفت: با آغاز سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز پنجم فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۴۱۵هزار و ۸۳۲ خودرو به مراکز معاینه فنی سراسر کشور مراجعه‌ نموده‌اند که تعداد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش ۱۱ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: از تعداد ۴۱۵،۸۳۲ خودرو ۳۳۳ هزار و ۶۶۲ دستگاه خودرو موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شده اند و تعداد ۷۷هزار و ۸۸۱ خودرو قادر به قبولی در آزمون های معاینه فنی نشده اند که از این تعداد، ۳۹ هزار و ۵۹۳ خودرو به دلیل نقص در سیستم ایمنی و ۳۸ هزار و ۲۸۸ خودرو نیز به دلیل آلایندگی در آزمون های معاینه فنی مردود شده اند.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با بیان این مورد که معاینه فنی ۸۸ درصد در بهبود و رفع نقص خودروها موثر بوده است اضافه کرد؛ تعداد ۶۶هزار و ۴۶۳ دستگاه از خودروهای مردود شده با رفع عیب و مراجعه مجدد در همین ایام موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شده اند. این در حالی است که طبق آمار جانشین پلیس راهور فراجا نقص فنی خودرو در ۵۰ درصد تصادفات کشور موثر بوده که این امر مؤیِّد اهمیت معاینه فنی خودرو در جلوگیری از خسارات مالی و جانی برای مالکین و سرنشینان خودروها می باشد.

وی بیان کرد: بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی مربوط به استان های تهران، خراسان رضوی و اصفهان بوده است و کمترین مراجعه نیز به ترتیب در استانهای کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و ایلام صورت گرفته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.