| کد خبر: 198451 |

افزون‌بر ۱۸ هزار برگ معاینه‌فنی خودرو در سیستان و بلوچستان صادر شد

رانندگان ۲۳ هزار و ۱۷۱ وسائط نقلیه در این مدت به مراکز معاینه فنی سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که ۱۸ هزار و ۵۴۳ وسیله نقلیه موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده و چهار هزار و ۶۲۸ وسیله نقلیه باقی مانده برای رفع عیب برگردانده شدند.

تین نیوز

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸ هزار و ۵۴۳ برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی در شش ماهه نخست سال جاری در این استان صادر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، یاسر محمدحسنی اظهار داشت: رانندگان ۲۳ هزار و ۱۷۱ وسائط نقلیه در این مدت به مراکز معاینه فنی سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که ۱۸ هزار و ۵۴۳ وسیله نقلیه موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده و چهار هزار و ۶۲۸ وسیله نقلیه باقی مانده برای رفع عیب برگردانده شدند.

وی افزود: چهار مرکز معاینه فنی در شهرستان‌های زاهدان، زابل، خاش و چابهار تحت نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با هدف بالا بردن سطح ایمنی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط ‌زیست فعالیت دارند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگی با هر نوع وسیله نقلیه سنگین و سبک که فاقد برگ معاینه فنی معتبر باشد، ممنوع است.

وی با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در زمینه معاینه فنی گفت: با توجه به مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور فاز نخست طرح کنترل و نظارت بر نصب حفاظ‌های ایمنی وسایل نقلیه باربری بر روی کامیون‌های تولید سال ۱۳۹۰ به بعد از یکم فروردین سال آینده اجرا می‌شود به طوریکه برای کامیون‌های فاقد حفاظ‌های کامل استاندارد(جلو، عقب و جانبی) از تاریخ یاد شده گواهی معاینه فنی صادر نخواهد شد.

محمدحسنی ادامه داد: بر این اساس مالکان کامیون‌های مشمول طرح باید به مراکز مجاز نصب حفاظ که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده مراجعه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.