| کد خبر: 193921 |

رئیس ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران به تین نیوز:

◄ مردودی 18 درصدی خودروها در تست کنار جاده‌ای

رئیس ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران از مردودی 18 درصد از خودروها در تست کنار جاده‌ای از ابتدای سال تا اوایل تیرماه خبر داد.

تین نیوز

رئیس ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران از مردودی 18 درصد از خودروها در تست کنار جاده‌ای از ابتدای سال تا اوایل تیرماه خبر داد.

سیدنواب حسینی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به تست دو هزار خودرو با همکاری پلیس راهور تهران بزرگ، اظهار کرد: متاسفانه از این تعداد خودرو نزدیک به 18 درصد در تست آلایندگی مردود شدند.

وی با تاکید بر کاهش 6 درصدی آلاینده بودن خودروها در تست کنار جاده‌ای، افزود: خودروهایی که در تست کنارجاده‌ مردود شدند علاوه بر اعمال قانون، معاینه‌فنی آن‌ها نیز ابطال و به مراکز معاینه‌فنی اعزام شدند.

حسینی‌منش در توضیح دستاورد جدید تست کنارجاده‌ای با همکاری پلیس راهور نیز، توضیح داد: برای اولین دو گروه ویژه تست کنارجاده‌ای‌ خودروهای دیزلی در قالب سه شیفت کاری، کار خود را آغاز خواهند کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر این‌که خودروهای دیزل یکی از منابع بسیار مهم آلاینده محسوب می‌شوند، ابرازداشت: امید می‌رود با این اقدامات بتوان آلایندگی خودروهای دیزل را مدیریت کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی برخورد با پدیده اجاره لوازم یدکی در مراجعه به مراکز معاینه‌فنی کامیون‌ها، تصریح کرد: حل این مشکل از اهمیت ویژه‌ای برای مسئولان برخوردار و تست کنار‌ جاده‌ای است که تخلف از قانون را در این‌گونه خودروها شناسایی می‌کند.

شاید راننده‌ای با یک بار اقدام به اجاره لوازم یدکی موفق به اخذ برگه معاینه‌فنی شود اما، هیچ‌گاه تصور نمی‌کنند که گروه‌های تست کنارجاده‌ای در شهر و مبادی ورودی با کمک پلیس اقدام به شناسایی آن‌ها کنند. اینجاست که اجاره چندباره لوازم یدکی در فواصل کوتاه برای راننده متخلف از صرفه اقتصادی برخوردار نیست و مجبور به خرید لوازم یدکی و اصلاح عیوب کامیون خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.