| کد خبر: 164894 |

استقرار واحد سیار معاینه فنی در میدان نوبنیاد

واحد سیار تک خطه شماره1 در میدان نوبنیاد مستقر شد.

تین نیوز

سید نواب حسینی‌منش مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی خودروهای تهران از استقرار واحد سیار معاینه‌فنی تک‌خطه شماره1 در میدان نوبنیاد خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، حسینی منش در توضیح سه‌شیفته کردن مراکز معاینه فنی تصریح کرد: در حال حاضر مراکز معاینه فنی بیهقی و آبشناسان به صورت 24 ساعته فعال هستند و در شیفت سوم از ساعت 15 دقیقه بامداد لغایت 7 صبح در حدود 300 دستگاه خودرو به مراکز مراجعه می‌نمایند.

در صورت افزایش تقاضا و استقبال شهروندان به تعداد این مراکز سه شیفته اضافه خواهد شد. ضمن این که بعضی از مراکز جهت کاهش طول صف دو تا سه ساعت زودتر از ساعت اعلامی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی در خصوص اجرای معاینه فنی برتر در کشور و توقف معاینه فنی معمولی در سامانه سیمفا وزارت کشور اظهار کرد: مراکز معاینه فنی مجری دستورالعمل‌ها و قوانین سازمان های بالادستی هستند و بدون تردید قبل از اجرای هر طرح و عمومی شدن آن مطالعات و تبعات اجتماعی اجرای طرح توسط سازمان های مسئول و متولی بررسی‌شده است به طبع در صورت بروز مشکل برای شهروندان و نحوه خدمات‌رسانی مراکز مسئولیت پاسخگویی با سازمان های تصمیم‌ساز خواهد بود. در حال حاضر در کلیه مراکز معاینه فنی شهر تهران معاینه فنی برتر انجام می‌گردد و خودروها بدون هیچ‌گونه اجباری در صورت داشتن شرایط و استانداردهای لازم می‌توانند نسبت به معاینه فنی برتر و یا معاینه فنی معمولی خودروی خود اقدام نمایند.

وی در ارتباط با علت اجرای معاینه فنی برتر و اعمال شرایط سخت‌گیرانه‌تر آزمون آلایندگی در تهران گفت شرایط آلودگی هوا در شهر تهران ایجاب می‌کند راهکارهای تشویقی جهت استفاده شهروندان از خودروهای با آلایندگی کمتر تدبیر شود در همین راستا با رویکرد فرهنگ‌سازی شهرداری تهران پس از اخذ مجوزها و مصوبات قانونی از وزارت کشور نسبت به تخصیص تخفیف 20 درصدی به خودروهای دارای معاینه فنی برتر جهت تردد در محدوده طرح ترافیک به صورت کاملا اختیاری اقدام نمود. بدون تردید با عنایت به اینکه تنها روش کنترل سلامت کاتالیست خودروها که نقش 100 درصدی در کاهش آلایندگی خودرودارند انجام معاینه فنی برتر می باشد، لذا این راهکار تشویقی می‌تواند نقش مثبتی در کاهش آلودگی هوا ایفا کند.

حسینی منش  افزود: جهت مدیریت زمان و به حداقل رسیدن مدت زمان معطلی در مراکز علاوه بر بازدید فنی خودروی خود قبل از مراجعه نسبت به ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 2000112 از طول صف در مراکز مطلع و خلوت ترین مرکز را جهت اخذ معاینه فنی خودروی خود انتخاب نمایند. ضمناً سامانه نوبت‌دهی آنلاین از دو ماه گذشته در سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir راه‌اندازی گردیده که شهروندان می‌توانند با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر خود مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.